fredag 30 mars 2012

I riset

Hej!

Härliga fredag! Vi har laddat upp för fredagsmys! Godis och sushi blir det ikväll. Sushin är inhandlad hos en sushibar och ser riktigt läcker ut, den får stå i kylen några timmar till. Jag gillar verkligen sushi, ändå blir det alltför sällan som vi äter det. Kanske borde man testa att göra själv?


Körsbärskvistar i kanna från Västergården


Vackra glasägg från Lisbeth Dahl (inköpta för ett antal år sedan)

Jag känner på mig att april kommer bli en riktigt bra månad, på många vis. Dels älskar jag påsken och dels firar vi många födelsedagar denna månad (bland annat min) :)

Ha en riktigt skön fredag!

Kram M

11 kommentarer:

  1. Superfint! Jag hoppas också april blir en bra månad = vi får vårt drömhus! KRAM

    SvaraRadera
  2. Så söta påskägg!!!
    Så lagomt "påskigt" med ris & lite pastell.
    Trevlig Helg!
    Kram Camilla...

    SvaraRadera
  3. Gillar verkligen att titta på din blogg, det är så inspirerande. Vi ska renovera köket i sommar och tycker att ni verkar ha fina golv i ert kök, vad är det för golv undrar jag? Ha en härlig helg! /Ellinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Åh vad roligt med köksrenovering! Vårt golv är ett laminatgolv från Alloc! Lutad furu heter det och har sidenmatt yta och "fåror" som ett riktigt trägolv. Fast är så mycket tåligare, rekommenderas varmt!

      Radera
    2. tack för svaret :)

      Radera
  4. Rekommenderar verkligen att göra egen sushi, sååå gott!

    SvaraRadera
  5. God morgon !

    Så fint ! Jag älskar också påsktider ;)
    Ha en fin helg ! Kram

    SvaraRadera
  6. Underbart ris vännen! (Men hur lät det där egentligen ha ha...) Jaja, du förstår nog vad jag menar! Jag har själv de små äggen från LD - urfina... I år blev det fjädrar istället, men nästa påsk kommer säkert de små porslinsäggen fram igen.

    Vill också passa på att tipsa om att laga egen sushi!!! Min sambo har fått kläm på det där efter lite övning och det blir såå himla gott! Testa - jag tror ni kommer bli frälsta :)

    Kram fina du! /Jes ♥

    SvaraRadera