torsdag 31 maj 2007

Helena Skarps vackra hem


Tidigare har jag skrivit om Uthuset, Helena Skarps söta lilla affär som ligger i Gävle. Igår besökte vi; jag, min mamma, min bästa vän och min svägerska en av hennes kundkvällar! Efter att ha kört fel ett antal gånger inne i Gävle stad och efter att ha frågat två personer på hundpromenad lyckades vi komma rätt. Helenas hus var lika vackert som jag hade tänkt mig. Vi fick härliga jordgubbsbakelser och fläderssaft hemma hos Helena. Det var som att hälsa på vilken vän som helst, Helena och hennes mamma var mycket trevliga. Efter fikat fick vi kika runt på nedervåningen, i vardagsrum, hall och kök. Jag tror bilderna kan tala för sig själva!

Bilder från hallen. Golvet av sten var varmt och mysigt att gå på. De fina porslinskrokarna kommer från House Doctor och går att köpa hos Helena. Belysningen runt spegeln skapar en mycket romantisk och mysig stämning i hallen. Man känner sig helt enkelt välkommen!

Kök och matrum avgränsas av en bardisk i lantlig tappning, med diskbänk. Mysigt att kunna titta ut över sin familj vid middagsbordet när man fejar i köket.


Matrum och vardagsrum hade öppen planlösning. En helt underbar vit kakelugn och en vacker Howardsoffa. Ett vitt skåp med glasdörrar från House Doctor och ett gammalt pardörrs par som pyntats med en ljusslinga. De tända ljusen på bordet i fattigmanssilver skapade en härlig stämning. Även barnen har fått en liten lekhörna.

Oj så många bilder det blev! Men det var så mycket fint som jag ville visa! Framöver kommer bilder från Helenas affär Uthuset! Missa inte det! Och besök gärna hennes hemsida för ännu mer inspiration!


Kram M

33 kommentarer:

  1. Vilket hem. Kan tänka mig att man inte ville gå därifrån. Underbart vackert.
    Kram Mettan

    SvaraRadera
  2. Åå gud så fint, kanske va tr att jag inte följde med. Då han man väll fått husångest *suck* Nää men nästa gång så måste jag dit!!! kram m

    www.minlillavitavra.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!!

    Det underbara hjärtat kom igår, så nu vandrar det runt lite för att hitta bästa platsen här hemma :-D

    /J

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka fina bilder du lagt ut det var verkligen en trevlig kväll igår. Vad snabb du är jag åkte ju nyss ifrån dig känns det som. Dags att börja med nästa projekt nu då! Kram

    SvaraRadera
  5. Hej Miriam

    Hoppas att resan hem gick bra. Det var verkligen trevligt att ni besökte mig och min butik.
    Vilka fina bilder du tagit och vad snabb du var att lägga ut dem.
    Vi glömde att titta på ditt söta hjärta. Hälsa dom andra som var med.
    Med varma hälsningar Helena /"Uthuset"

    SvaraRadera
  6. Oh,himmel vad fint det var..hur kan man ha det så fint...*avundsjuk*.Ett sånt skafferi i hörnet drömmer jag om i mitt kök på landet. Hoppas jag kan få guben att göra ett till mej =)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Nästa gång måste jag vara med,kram från syster.

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket fina bilder! Vilket vackert hem, jätteskoj att få se!! Träskorna var ju jättesöta, undrar om man kan få tag på sånna här långt ner i söder... /Terese

    SvaraRadera
  9. wow for ett vakkert hjem!! Jeg bare elsket allt....for en opplevelse du må ha hatt som fikk oppleve dette med egne øyne=) Gleder meg til flere bilder=)

    SvaraRadera
  10. Det var roligt att se hur hon bor! Man funderar ju alltid över hur det ser ut där hemma... Vackra bilder, jag förstår att det var en rolig utflykt!

    SvaraRadera
  11. Hon har verkligen mysigt! Jag känner igen mig från Hus&Hem :) Kul att få se lite nya bilder också. De är superfina dina bilder :) Jag måste titta in hennes hemsida helt klart! Ha en bra torsdag! KRAM

    SvaraRadera
  12. Oj så kul att få se H Skarps hem, så otroligt fint överallt, vilket kök!!! Och hon har ju tillgång till systerns vackra skyltar också....mysig hall med alla krokar, ser fram emot bilder på butiken sedan, det är jättekul att få se! Jag visar Gruvgatan 13 i dag, också en mysig butik ;)
    Ha det gott, Mari.

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt hem! Där skulle jag gärna bo....

    SvaraRadera
  14. Vilket vackert hem. Måste gå in och titta på hemsidan. Tyvärr bor man ju lite långt ifrån. Ni måste ha haft en jätterolig kväll.

    Ha en fortsatt trevlig kväll.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Ja vad ska man säga, svårt att hitta ord som beskriver det hemmet. Otroligt vackert! Vilken härlig dag det måste ha varit :-)

    SvaraRadera
  16. Oj! Så vackert!!
    Träskorna har jag också haft bild på i min blogg!! Tycker de är så söta:-)

    Susanne

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Vilket fantastiskt hem!!! Jag heter Linda och är en av de fd anonyma som brukar titta in på din blogg då och då. Du har en fantastiskt fin blogg!!!
    Hej hopp!

    SvaraRadera
  18. Vilket fint hem. Visst är det spännande att besöka någons hem för första gången, det säger så mkt om personerna som bor där. Ögongodis deluxe:-)

    SvaraRadera
  19. Det gjør jo ingenting med mange bilder, det er bare fint! Kjempeflott hjem har hun, så hjemmekoselig og varmt :)Så gøy å kunne blitt invitert til henne, så dere har blitt kjent med henne gjennom butikken? Heldig du ;)

    SvaraRadera
  20. Ååhh du milde vad fint..hennes hem var med i Hus och Hem för nåt år sen..kul att få se det igen..hon har bytt ut och ändrat lite..ser fram emot fler bilder därifrån..Kram

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Åhhh vad fina bilder du tagit. Det är från min systers hem, vad skojigt. Din blogg är jättetrevlig och fin, jag har också inspirerats av dig och andra duktiga bloggare och gjort en egen blogg inmycarport.
    Ser fram emot nya inlägg på din blogg.

    SvaraRadera
  22. Der var det virkelig nydelig! Mang flotte detaljer du har tatt bilde av. Fattigmannssølv er bare så skjønt. :)

    SvaraRadera
  23. ...men såååå mysigt : = )

    SvaraRadera
  24. Vissa människors hem orkar man knappt med att se....detta är ett av dem, jag blir helt stum! Tack för visningen!
    Trevlig helg önskas

    SvaraRadera
  25. Hej
    Jag har hittat din blogg och tycker att du har det jättefint. Kul att läsa den. Den kommer att vara en favorit. Har fastnat de sista med att läsa bloggar. Själv startat en. Jag gillar mycket med inredning också. Älskar vitt , blått och beige. Just nu mycket turkos. Älskar att läsa inredningstidningar och få tips och få dräömma om sitt drömhus. Älskar att gå in i inredningsaffärer. Kul att få inspiration Väntar på ditt nästa inlägg..Trevlig helg

    SvaraRadera
  26. Hej!
    Jättefin blogg du har! Hoppas att det är ok om jag länkar till dig? Har just blivit med blogg! =) En fråga: hur gör man så att man får en besöksräknare på bloggen? Har försökt och försökt men inte riktigt fått till det.

    MVH S.

    SvaraRadera
  27. Åh, så vackert hon har hemma!..Otroligt inspirerande bilder! Har kollat in hemsidan oxå och det var superfint där oxå! Förstår att det var värt ett besök (minst)! :)

    SvaraRadera
  28. Det gör inte ont att titta på Helenas hem igen ;) Vill passa på att önska en trevlig helg! KRAM

    SvaraRadera
  29. så koselig å få ta en titt hjemme hos deg så koselig og så mye fint du har. ha en fin helg

    SvaraRadera
  30. Tack för era kommentarer!

    M How, nästa gång MÅSTE du följa, hihi!

    Shyme, vad kul att du blev nöjd, du får gärna visa bild var det hamnade!

    Vad kul att du kommenterade Helena, ditt hem är verkligen fantastiskt! Resan hem gick jättebra! Kanske dyker det så småningom upp ett litet hjärta i din brevlåda som tack!

    Vad kul med lite nya bloggare också, det är alltid kul att titta in hos er, både nya och gamla!

    Inmycarport, du har en jättefin blogg du med, vad kul att få kika in i ditt hem!

    Och alla ni andra, vad kul att ni gillade bilderna, Helenas hem är verkligen värt ett besök!

    Kram M

    SvaraRadera
  31. Hejsan!
    Håller som bäst på att söka inspiration eftersom vi köpt hus nyligen, ännu inte flyttat in, snart så! Här finns ju jättemycket fint att titta på. Uthuset kommer jag absolut besöka, redan i sommar lär det bli, min syster bor just i Gävle så där brukar vi vara lite då och då faktiskt!
    Ha de gott hälsar Carina

    SvaraRadera
  32. Vilket mysigt ställe, det har jag helt missat fastän jag bor intill Gävle! Jättefina bilder du tagit!

    SvaraRadera