tisdag 15 maj 2007

Schlager och champagne!


Vill börja med att tacka er alla för ert besök här och era fina kommentarer, blir så glad! 15000 besökare har passerats på bara några månader, otroligt!

I lördags hade vi middag här hemma med min sambos tvillingbror, storebror och deras trevliga sambos! Sambon lagade god indisk mat vilken blivit vår nya favorit och sedan blev det förstås Schlager!

Jag dukade självklart bordet med min Ostindia servis, några outslagna syrén kvistar, och det fina ljusfatet jag fått av min syster som hon köpt på Gruvgatan 13.

Jag hade köpt en liten present till dena ena brodern och hans sambo, de har nämligen förlovat sig! Champagne och mitt eget handsydda hjärta inslaget i cellofan. Stort grattis till er!

Nu ska jag åka och köpa tråd, den tog nämligen slut igår när jag sydde på mitt ena projekt, bilder kommer senare i veckan! Tills dess, kram!

18 kommentarer:

  1. For et vakkert bord du har dekket:) Servicet ditt er nydelig, passer godt inn i den hvite stilen din.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har så många besökare på din sida - det glädjer mig att höra ! G R A T T I S får jag väl säga då.

    Vilken trevlig lördag ni hade med både middag och schlager tillsammans med era gäster.

    Ett mycket vackert dukat bord hade ni och det får vem som helst att trivas. Mycket vacker servis har du !

    Och vilken fin present du gav bort !

    Kram Kram
    Carina
    (från Underbara små ting)

    SvaraRadera
  3. Vilket otroligt vackert dukat bord! Tycker verkligen din blogg är både vacker och inspirerande.

    SvaraRadera
  4. Att du bor i lägenhet chockade mig idag! Det ser då ut som ett hus att jag aldrig tänkt på att du faktiskt skriver att du bor i en två...hoho!;)
    Som vanligt e jag helt galen i din blogg!(nu lät jag som en koko tös...o de e jag nog;)
    /Mari

    SvaraRadera
  5. så vakre bilder...du har virkelig pyntet flott til dine gjester skulle komme=) Vakkert!

    SvaraRadera
  6. Så fint du har dukat bordet.

    Lycka till med dina ranunklar.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Trevligt med middag.Fint porslin du har =) jag har också den servisen....love it! Jag gissar att förlovningsparet blev väldigt glada för presenten.Spännande med ditt projekt...väntar med spänning.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Vad otroligt fint du har. Tack för att dukommenterade min blogg så att jag hittade hit. Jag vill gärna länka dig. Hit kommer jag att komma varje dag och titta.
    kram

    SvaraRadera
  9. Tack än en gång för den fina presenten, den goda maten och den trevliga kvällen. KRAM N

    SvaraRadera
  10. Jätte fint dukat ,där hade man gärna velat sitta..Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Vilken vackert dukning!! Så himla fint bord och hela ditt kök är ju en njutning för ögat! Där skulle man inte haft ngt emot en middag... fin present du gav bort! Mari.

    SvaraRadera
  12. Hei!
    Så lekkert bord du dekket til middagen, det ser så innbydende ut. Flott presang du ga bort også, hadde ikke sagt nei takk!

    SvaraRadera
  13. Riktigt inbjudande dukning, superfin ljusfat och en kanonfin present till det firande paret!

    SvaraRadera
  14. Vackert dukat bord med jättefin servis! Vilken fin förlovningspresent de fick!

    SvaraRadera
  15. Jättefint! Det ser så trevligt ut vid bordet! Ditt kök är ju så himla mysigt! :)

    SvaraRadera
  16. Herlig bord med nydelig servis. Gruvagatan har jeg hørt mye om og ser de har mye flott :) Koselig!

    SvaraRadera