fredag 6 juli 2007

Loppisfynd!


Förra veckan gjorde jag och min kära syster en liten loppisrunda här i byarna. Det är inte klokt vad många loppisar det har dykt upp! Finns i varje hörn - underbart tycker vi, speciellt min syster som ÄLSKAR gammalt. Jag måste väl erkänna att jag kan bli lite lätt äcklad av alla gamla prylar som folk försöker sälja. För några år sedan blev jag sjuk och fick en tid på lasarettet. Min snälla syster skjutsade mig och höll handen vid nålsticken. På vägen hem kunde hon inte motstå alla loppisskyltar längs vägen utan släpade sin stackars sjuka syster runt i gamla lador och uthus! Den loppisturen kommer jag nog inte att glömma! Hihi! Så loppistokig är hon!

I alla fall, jag såg för några år sedan en brun ljusstake på en loppis, blev förtjust i den men köpte den aldrig! Förra veckan ramlade jag över en sådan igen, en tjuga gav jag för den och planerade att måla den VIT! Visst smakar fynd bra, är helnöjd över ljusstaken och den nya färgen! Den pryder nu fint sin plats på byrån i sovrummet.

Före

Efter


Ha en trevlig helg!


Kram M

27 kommentarer:

  1. Åhhh va fin ljusstaken blev. Precis en sån som jag letar efter, men jag har inte hittat nån än. Slipade du den innan du målade eller målade du direkt på???

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Har gjort samma sak själv med en liknande ljusstake, enkelt billigt å vackert!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. WOW så jättesnygg den blev ! Vit och vacker...hihi !

    Ha en underbar helg !

    JÄTTE-SOMMAR-KRAAAM från EVA

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder...jättefina.
    Jag har gjort likadant med några ljusstakar efter tips från min syster...dem blir fantastiskt fina.
    Ha en skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Den blev jättefin! Vilken syrra du har, känner igen henne i mig *fniss*. Kram

    SvaraRadera
  6. Olala...blev supersnygg i vitt! Snyggt stilleben.

    SvaraRadera
  7. Visst är dom fina de där ljusstakarna! Min mamma har en precis lika dan fast omålad. Den har hon fått av sin mamma en gång i tiden. :) Kram.

    SvaraRadera
  8. Är det verkligen samma? inte klolt vad lite vit färg kan göra. Ha en go helg. Krma Lisa

    SvaraRadera
  9. Oj så flott den ble med ett par malingsstrøk! Kan jo nesten ikke tro det er den samme :) Stilig gumman! Ha en nydelig helg du og, sees! Aina

    SvaraRadera
  10. Ljusstaken blev toppenfin med lite vit färg.

    Ha en trevlig helg.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  11. Vilken skillnad! Vad lite vit färg kan göra! Trevlig helg kram Lena

    SvaraRadera
  12. Så kjempe fin den ble når du fikk malt den :-)

    SvaraRadera
  13. Oj så snygg staken blev i vitt. Jag har en precis likadan fast mörkt julröd. Hm, kanske skulle min också ta sig i vitt! Snyggt var det!

    Ha det bra : )

    SvaraRadera
  14. Hejsan!

    Har nyligen hittat till din blogg och omedelbart blivit beroende av den! :-) Tänk att PRECIS en sådan ljusstake som du målat om har jag här hemma, liggandes någonstans i skräpskrubben... Det har aldrig fallit mig in att den kunde bli så vacker med hjälp av lite vit färg, nu måste jag leta på den bums!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  15. Den blev ju jättefin! Tycker den påminner om en ljusstake jag sett på bilder från Uthuset.
    Vilka fina bilder du visar, ni ser ut att ha det så mysigt!
    Ha en trevlig helg! kram/milly

    SvaraRadera
  16. Den blev riktigt snygg i vitt!

    /Johanna

    SvaraRadera
  17. Hej! Undrar bara var i Sverige du bor? Jag älskar också loppisar men bor i Finland...Ska semestra i Sverige snart. Fina bilder!
    / Anna-Stina

    SvaraRadera
  18. Såå fin den blev..som en helt annan ljusstake...jag har en likadan (om jag inte sålt den på loppis,,måste kolla )den ska jag också måla..Anette

    SvaraRadera
  19. Vilket fynd!! Och så fin den blev med vit färg, verkligen vackert tillsammans med spegeln, ha en fortsatt bra helg!!! Mari.

    SvaraRadera
  20. Så fräck den blev.

    SvaraRadera
  21. Vad kul att se hur den såg ut före. Vilken inspirationskälla du är för många! :-D

    SvaraRadera
  22. Vilket fynd!! Och så fin den blev med vit färg, verkligen vacker.

    Ha en skön söndag!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  23. Jättevacker blev den, mycket snyggare i vitt än på före-bilden ;-) Finns inte mycket som slår känslan att fynda på loppis ;-)

    SvaraRadera
  24. Superfint fynd! Jag hittade en likadan på loppis men den var så gigantiskt stor så jag kom på att jag inte skulle ha plats för den med hade i tankarna att den skulle va väldigt fin i vitt! :)

    SvaraRadera
  25. Åh, du är så duktig! Blev ju så himla fint med ljusstaken, nu får du följa mig ut och leta loppis fynd. Om jag nu nånsin är ledig. Kram

    SvaraRadera
  26. Tack!

    Nu när ni säger det så har jag ju också sett den hos Uthuset! Kanske undermedvetet hämta inspiration därifrån! Kul att fler har en sådan eller att ni kommer köpa nu!

    Jag målade direkt på den, inget slipa eller så och det funkade!

    Malin, tack vad du är söt!

    Anna-Stina! Jag bor i det vackra Dalarna!

    Smultron, ja vi måste ta en loppisrunda!

    Tack alla ni söta för era kommentarer!

    Kram M

    SvaraRadera
  27. Ljusstaken blev verkligen jätte fin! Sen ser jag att du har precis en sådan spegel som jag vill ha. Antar att det är en House Doctor. Har sett att Lantlivs Anette har sådana på sin butik i Kalix, så jag tänkte ta mig en sväng dit och köpa en sådan under sommaren. De är fantastiskt fina! Tack för en trevlig blogg!

    SvaraRadera