måndag 20 augusti 2007

Lite etiketter

Hemma hos Lena kunde vi se etiketter på korgarna i köket. Bland annat på burken med värmeljus stod det MYS. En trevlig idé. Jag har använt nya favoriten Scriptina, den kan du ladda ner här om du vill. Jag passade på att ladda ner en hel hög med fonter, fanns så många fina. Bla den jag har i bannern laddade jag ner, lite skrivmaskinsstuk så där!

Jag gjorde etiketter till korgarna i hallen, kanske kanske kommer rätt sak att hamna i rätt korg nu! :) Sen tycker jag att det är så fint när man har de där vardagssakerna som man använder mycket av framme (i alla fall i höst!) Jag talar om ljus i detta fall. Jag fyndade två stora glasburkar på loppis, skrev ut två fina etiketter och visst blev det fint!? För att få det lite styvare klistrar jag utskriftspapperet på vit kartong, sedan klipper jag av två hörn, gör ett hål med en håltagare, busenkelt!


Senare i veckan visar jag Lenas underbara vardagsrum!

Kram M

35 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med etiketterna.
    Bra idé!
    Ha´en bra dag./ Maria

    SvaraRadera
  2. Å så fint! Tusen tack för tipset!!

    SvaraRadera
  3. När du laddat ner typsnitten.....hur får du in dem i blogger då? För att tex kunna ändra typsnitt i bloggen?

    Susanne

    SvaraRadera
  4. Även jag undrar hur man får dessa typsnitt till sin blogg??

    SvaraRadera
  5. Vilken toppenidé och verkligen fint!!! Mari.

    SvaraRadera
  6. Å vad gullig du är som delar med dig, jag har letat den fonten!

    SvaraRadera
  7. Jättefint! Du, om jag ska ladda ner typsnittet, vilket av de tre nednaddningsalternativen ska jag välja? Kram Hanna

    SvaraRadera
  8. Åh så superfint!! Precis så där skulle jag också göra men när jag skulle sätta igång så var vår skrivarsladd försvunnen nånstans i flyttstöket, omöjlig att hitta. Kunde inte hålla mig, åkte hem till mamma o pappa och lånade deras... Ikväll ska här göras scriptina-skyltar! (För något måste man ju göra när man väntar på bebbe...)

    SvaraRadera
  9. Toppen.....va snyggt Tack och kram på dig /Majsan

    SvaraRadera
  10. 1000 tack för mitt vita fina Hjärtegryn som kom på posten idag! Det hänger nu på en liten hyllknopp i sovrummet. Kommer ut på bloggen snart.....
    Så fint med etiketterna! Jag är så svag för texter, ord och bokstäver i inredning! Kramis!

    SvaraRadera
  11. Sååå underbart!Så där har jag också tänkt göra men det har inte blivit av. Hur har du gjort, har du skrivit ut på vanligt papper bara? Å vad jag blev inspirerad nu :) TACK! KRAM

    SvaraRadera
  12. Jag tror inte jag är läskunnig :) Nu vet jag hur du gjort ;)

    SvaraRadera
  13. Såå fint. Sådär har jag också tänkt länge att jag skulle göra på våra korgar i hallen. Nu ska jag ta tag i det. Ser fram emot bilder från Lenas vardagsrum!

    Ha en trevlig kväll.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  14. Jätte fint typsnitt, har zinkskyltar som jag köpt tidigare de har legat på vänt för att få text nu har jag hittat rätt stil jag får ta till penseln dock.
    Tack för ditt tips!

    Ella

    SvaraRadera
  15. Visst, busenkelt, men jättefint! Har vi hört det förut? Det enkla är det vackra?! I like!!!
    Jag fyllde mina stora glasburkar med grovsalt och tände värmeljus. Först hade jag kaffebönor i botten, rekommenderas INTE! Jag tyckte det luktade brandrök i köket, jo, då hade bönorna börjat glöda i burken, kunde slutat riktigt illa. Nu har jag dem ute på verandan och har lite rustikt gårdsgrus i botten istället, helt OK det med!

    Dalkullan

    SvaraRadera
  16. Wohow - älskar din idé...har nämligen just knökat in mina nya vita korgar iden nya hallkonstruktionen...efter att ha målat listerna ett varv...vilken tanke slog mig då? Jo, här behövs etiketter...och så sätter man sig vid datorn och hittar ditt inlägg. Tackar och bockar ödmjukast : )

    Glad kram.

    SvaraRadera
  17. Hej igen! Nu syns mysiga hjärtegrynet på bloggen, och komplimangerna för ditt fina blir många! Tänkte bara höra om det är ok att jag "lånar" bilder från din blogg? Dina bilder inspirerar! Kram!

    SvaraRadera
  18. Vilka otroligt fina bilder du tagit i Lenas hus! Vill se mer!=)

    SvaraRadera
  19. Formarna finns på.....Ica *fniss*
    Perfekt inte sant? Kram, och jag vill givetvis se hur A:s födelsedags cupcakes blev sen :) Kram!

    SvaraRadera
  20. Åååå *suckar längtansfullt* vilka fiiina etiketter. Måste ha
    Karin

    SvaraRadera
  21. Jättefina etiketter!!! Dagens bästa tips... Jag laddar hem vackra fonter och startar direkt! Är en stor beundrare av din mysiga blogg, mycket inspiration med vackra bilder!!! Kram & Tack...

    SvaraRadera
  22. Grattis du har nu över 50,000 besökare. Inte att undra på så härlig och inspirerande som din blogg är. Kram från svärmor Malla

    SvaraRadera
  23. Hi again... I have come by for another look. I don't speak your language and I am hoping that you speak English.

    I love your storage ideas and the tags are a nice touch! I especially love the font you chose.

    Have a great day!
    kj

    SvaraRadera
  24. Vilket jättebra tips! Laddade ner typsnittet för någon vecka sedan så jag kan göra lika fina som dej! Jag bara älskar denna bloggvärld, man får så många bra tips och man blir så himla inspirerad! Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  25. Men vad fint du gjort!!!Vilken fin text...Jättefint
    kraaam

    SvaraRadera
  26. Tack så mycket för det otroligt fina hjärtegrynet! I min blogg finns nu bild på det. Har dessutom bilder på mina Scriptinaskyltar som jag härmat dig ;-). Tack för att du är så otroligt inspirerande! Nu väntar jag med spänning på Lenas vardagsrum :-).

    SvaraRadera
  27. Det blev riktigt fint :). En inspirerande idé. Jag kikar ofta in här, men har aldrig lämnat en kommentar ;).
    Kram

    SvaraRadera
  28. Enkelt och väldigt fint! En toppenidé alltså! Fina foto! /Terese

    SvaraRadera
  29. Vilket toppeninlägg! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  30. Tack för kommentarerna! Kul att ni gillade idén! Jag tycker ideér är till för att delas! :)

    För att få in dem i loggan måste man ha photoshop. Där pusslade jag ihop bilder som jag sedan skreb bloggnamnet på.

    När man ska ladda ner Scriptina valde jag det första alternativet om man har PC.

    Etthusivitt, håller tummarna för dig att beisen snart kikar ut!

    Jenny jag valde vanligt papper som jag klistrade på kartong, men det går säkert utmärkt att skriva ut på lite styvare papper direkt!

    Dalkullan, visst är det så! Tack för tipset förresten, jag lovar dock att inte prova med kaffebönor! :D

    Kul att flera av er beställt mina Hjärtegryn!

    Det är alltid kul när ni lämnar en kommenatr, blir så glad då och ni är ju bara så snälla!

    KJ, you are so welcome to my blogg, of course I can write a little bit of english, just ask and I will tell you what I have written in Swedish!

    Kram M

    SvaraRadera
  31. Blir så inspirerad av dig men det funkade inte att ladda ner fonten. Fattar noll? Hur gjorde du? Kram

    SvaraRadera
  32. Jättefint och praktiskt. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  33. Jeg sier som de andre..Et kjempebra tips! Jeg har allerede laget lapper til kurvene våre i gangen ;-}
    Klem. Ha en fin uke.

    SvaraRadera
  34. Åh vad fint med etiketter, gör du dom själv? Hur?
    Såå vackert. Tack för en trvlig blogg, besöker den dagligen.
    Titta gärna in hos mej, ny i bloggvärlden. " Hjärtan på tråd" Inredning, loppisfynd, gamla grejer och lite trädgård. Lämna gärna en kommentar.
    Kram M

    SvaraRadera