måndag 10 december 2007

Det kan bara bli bättre

Vilken riktig otursvecka jag hade förra veckan! Först datorkrasch och sedan en riktigt tråkig magsjuka, jo just det Amanda förlorade Idol-finalen också!
Men denna vecka SKA bli bättre, det har jag bestämt! Man ska ju försöka se det positiva i allt, det är ju tur att allt detta hände innan jul, tänk vad tråkigt det skulle varit att ligga då! Nej positivt tänkande, det är bra!

Har inte alls hunnit göra någonting inspirerande i helgen. Men se så fina mina vita amaryllisar har blivit, helt på egen hand. När jag legat i sängen har jag kunna spana ut i köket och njuta av dem. Idag snöar det dessutom, så fint!


Kram M

26 kommentarer:

  1. Tråkigt att du har fått allt på samma gång, men som sagt nu slipper du det under julen. Mysigt med snö, synd vi aldrig ( väldigt sällan) ser snö i södra Skåne!

    SvaraRadera
  2. Usch ja... Råkade också ut för magsjuka i helgen, det är verkligen hemskt =( Hoppas du också mår bättre nu =) Skicka ner lite snö till Lund är du rar! Kram Jossan

    http://josephineandersson.blogg.se

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bättre! Underbara bilder som vanligt. Kikar än en gång på glöggmuggarna och fina burken. Tror att vi ska inverstera i de muggarna med. Var de dyra?

    kram e

    SvaraRadera
  4. Hihi, jag skickar lite snö till er skåningar då!

    Josephine, stackars dig också!

    Elin, jag köpte dem på fabriksbutiken, det var andra sortering, 39 kronor st. Ordinarie tror jag är 199 för fyra st!

    M

    SvaraRadera
  5. Skönt att du mår bättre. Håller tummarna för en bättre vecka än den förra : )

    Kramar

    SvaraRadera
  6. ja nu blir det bättre! försöker också hitta det positiva i saker och ting.
    så otroligt fint fönster du har. Och vilken helt ljuvlig kakburk av Ylva Skarp!
    roligt att kika in här!

    SvaraRadera
  7. Stackare... hoppas du mår bättre. Och jag har oxå försökt komma över att Amanda inte vann...

    Men hon är en riktig "star"! Så det ordnar sig nog för henne ; )

    SvaraRadera
  8. Oj va vacker amaryllisen var (hela fönstret för den delen), jag väntar på att mina ska slå ut också. Jag tror att jag köpt 5 vita amaryllisar som jag tålmodigt väntar på.

    /björkvägen 15

    SvaraRadera
  9. Så vackert. Alltid finns det något att glädjas åt!

    SvaraRadera
  10. Jepp, den här veckan är en BRA vecka :). Och idag fick jag min fina änglapålle, tack!

    SvaraRadera
  11. Trist.....med en massa elände på en och samma gång....men din amaryllis är ju så vacker!

    Ha´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder!! Och snö, SNÖ! Sp vackert!

    Fin utsikt du har när du var sängliggandes :) Skönt att du är på benen igen dock!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  13. Usch, stackare, skönt att du är på bättringsvägen. Magsjukan verkar härja överallt just nu. Hela familjen har precis legat i 4 dagar här. Och inte har vi någon snö heller :(
    Amaryllisarna står sig fint mot det vita utanför fönstret :)

    SvaraRadera
  14. Så vacker! Jag har också en amaryllis i köket, och nu är den precis på bristningsgränsen till att slåut. Hoppas den vill blomma lika vackert som din sen.
    Usch vad tråkigt med magsjuka! Men visst är det skönt att ni nu har det "avklarat" innan jul iaf. De säger ju att toppen för kräksjukan ska infalla runt julhelgen i år...hua, jag fasar...
    Hoppas ni får en bra vecka!

    SvaraRadera
  15. Oj vilken fin amaryllis! Har några pågång som jag hoppas blommar till jul. Skicka lite snö ca 5 mil söderut här lyser allt grönt. :(
    Hoppas att du är frisk från maginfluensan.
    Zaga

    SvaraRadera
  16. Vilka härliga bilder!! Där vid fönstret skulle jag kunna sitta och filosofera, vilken vacker utsikt! Vad fint din amaryllis blommar, det är alltid lika spännade när de så sakteliga tar sig upp och sen slår ut!

    Kram och hoppas att du är fit for fight nu
    Ulrika

    SvaraRadera
  17. Stackars dig som fått den hemska sjukan! Skönt att du mår bättre. Ser så mysigt ut i fönstret och med snön som dalar ner utanför fönstret. Jag vill också ha snö;)
    Ha en riktigt bra vecka!

    SvaraRadera
  18. Usch så tråkigt med en otursvecka! Hoppas du får en desto bättre vecka nu!

    Vilket härligt fönster & snö!!! Blir lite avis - jag längtar så efter en vit jul!

    Må gott! Kram /Jes

    PS. Blir sååå sugen på en egen änglapålle.... kommer säkert en beställning snart * fniss *

    SvaraRadera
  19. Vilka fina burkar du hade fått tag på (i förra inlägget). Själv vill jag mest stanna hemma och titta på mitt fina vitlinoljade slagbord.
    Och nu kan det ju bara bli bättre!

    SvaraRadera
  20. Oj oj oj, magsjuka å dator haveri samtidigt!!!
    hoppas att du har bättre tur denna veckan.....
    Fin zink burk i förra inlägget!!

    SvaraRadera
  21. Så synd med sykdom,magesyke er jo det aller verste også synes jeg... men så heldig dere er som har snø, jeg sitter her i Norge og håper på snø!! Og så fine amarylliser du har:)

    SvaraRadera
  22. Tackar för snabb leverans av pållarna, dom var verkligen jättefina.

    SvaraRadera
  23. Så vakkert og mysigt på en en gang!!

    God bedring!
    Aina

    SvaraRadera
  24. Men vilka fina grejer du gör, om du är intresserad utav att sälja dina produkter i min nätbutik får du gärna höra av dig.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  25. Men du har då hunnit med en massa julpyssel ändå, du har så fint därhemma!

    SvaraRadera
  26. Tusen tack för era goa kommentarer! Och ni andra sjuka, krya på er!

    Marit vad bra att du är nöjd!

    Fröken fräken, bordet låter spännande!

    CountryDreams, det låter intressant!

    Tack/ M

    SvaraRadera