fredag 22 februari 2008

Färgbyte

En lång lista med saker som jag vill ha när jag flyttar till hus finns. Inte på papper ännu men i mitt huvud. Nu efter alla turer med besvikelser och fortfarande inget hus på gång så tjuvstartar jag lite. Huset i sig kommer att vara så fantastiskt så inget annat kommer att behövas (i alla fall till en början)!
Gul har blivit vit. Min gula Kitchen Aid som jag köpte för snart tre år sedan är nu såld. Den kommer att få arbeta hårt i en retaurang i Stockholm. Den nya vita kom igår, så fin! Roligt också att några av detaljerna är lite förändrade, stänkskyddet är inte längre tvådelat och instruktionsboken ser lite annorlunda ut, annars är den identisk. Idag ska här bakas á la Leila, Julia har lovat att jag får vara Leila idag om hon får det imorgon! Första saken på listan är avprickad!


Fortsätt tävla! Vad roligt att så många vill vinna en Miniänglapålle!

Ha en trevlig helg!

Kram M

35 kommentarer:

  1. Vad härligt med en NY Kitchen Aid, vill se bevis på ditt " Leila Bak " sen..=0)
    Ha det gott...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  2. Den är superfin!Det kommer att bli mumsigt det du baakar, kan ju inte bli annat med så fin maskin :-)

    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  3. DEn är snygg och praktisk.Den kombinationen gillar jag.Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  4. Ska bli roligt att se vad det vart för gott bakverk, med den nya maskinen

    SvaraRadera
  5. Oh så snygg den är! Använder du den mycket? Såg du att jag mailat? Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. halli hallå! kitchen aid finns nog på många inrednings/matintresserade tjejers önskelista, iallafall på min. Tycker i dagens läge att den är för dyr för min plånbok men drömma kan man. Den är såå fin, hoppas du får känna dig som Leila nu!!

    kram Sara

    SvaraRadera
  7. Hej hopp, bara lilla Leila här.

    Lycka till med bakningen! Blir väldigt sugen på att inhandla pelargoner, mårbacka och vita rosenknopps...ljuvligt!

    Ni hittar ert drömhus, det lovar jag!

    Kram

    SvaraRadera
  8. hejhej..tycker det är lite fuskigt att du nu fått äga två kitchen aid när jag inte fått min första än hihi ;) Igår var vi på ikea och köpte kök weei så kul det var :) kram madde

    SvaraRadera
  9. Och de där listorna brukar bli skrämmande långa när man väl skriver ner dem....*s*

    SvaraRadera
  10. Hi Hi. Ja, det där med planer för flytten till hus - det kännar jag igen mig i. Vill också ha ett hus!!!

    Ha en riktigt bra helg! //Jill.

    SvaraRadera
  11. Ååå vad avundsjuk jag blir nu...den är ju bara såå snygg den vita!! Ligger högt uppe på min önskelista också nu i samband med husköpet... :o)
    Lycka nu till med bakningen, "Leila"!! Hoppas vi får se vad det blev sen...

    Ha det bra/ Jennie

    SvaraRadera
  12. Underbar är ordet... Väntar nästan tills jag fyller tretti för då står kitchen aid på toppen av min önskelista..

    kram på dig och önskar dig en underbar helg /Pernilla

    SvaraRadera
  13. Den vita är så fräsch..like.
    Skulle nästan kunna placera den i vardagsrummet utan att det hade varit fel*fniss*:)
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  14. Hej

    Först vill jag säga att du ger mig massor inspiration med din blogg, har själv börjat blogga saramedflera.blogspot.com. Jag älskar dina Änglapållar, supersöta. Hoppas att du får baka mycket gott med din nya "leksak".

    SvaraRadera
  15. Ja en kitchen aid är en av mina drömmar med!! I love!

    Just den vita här hemma, och en creme färgad i stugan vill jag ha:-D

    Susanne

    SvaraRadera
  16. Jättesnygg, vill ochså ha en sån ;)
    Ha en fin dag!
    Helene

    SvaraRadera
  17. oh det är en sån jag behöver för att lusten att baka ska väckas...a la leila då du blir det smaskens hos er dårå! kram lotten

    SvaraRadera
  18. Tjingeling!!!

    Köpte lantliv i går o såg då att du var månadens bloggtips!!
    Vad fint..de är ju urgulliga dina hästar..ska jag tänka på nästa gång ett litet mirakel föds!!!

    Så GRATTIS till uppmärksamheten i i tidningen!!

    Ha en riktigt skön helg!!♥♥Kram♥Millan♥♥

    SvaraRadera
  19. Oh den var riktigt snygg... kul att baka då...
    ha en riktigt skön helg... och du snart när du minst anar det så dyker drömhuset upp!!
    Kram A-C

    SvaraRadera
  20. Vad fint med en vit! Ser också att du plockat fram dina pelargonier, det har jag också visst är det härligt :-) Kram o trevlig helg, Malin

    SvaraRadera
  21. Hej igen, Förresten Leila ja...hon är ju bara bäst!! SÅ mycket smarrigt gjorde precis hennes kärleksmums som är på TV4.se underbart goda, såklart!! Ganska mycket smör förstås :-)

    SvaraRadera
  22. Kitchen Aid är ju grymt snygga! Jag skulle nog baka jämt om jag hade en sådan! =) Trevlig helg och lycka till med bakandet.

    SvaraRadera
  23. Även jag går med denna "lista" i huvudet. Har stora planer på hur det skall vara i vårt kommande hus, det är bara det härliga huset som inte dykt upp ännu...
    Kitchen aiden i vitt är en pryl som redan länge legat på toppen av listan liksom dualit brödrosten, och....
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  24. Hej!!
    Vad fin din nya vita maskin är.. Visst är det kul att även byta ut saker man redan har bara byta färg, detta förstår dock inte min sambo..
    Lycka till med husletandet, tro mig det dyker upp förr eller senare, jag har just köpt mitt drömhus denna vecka så jag vet vad jag pratar om. Förstår dig även mycket väl då du pratar om listan.. haha visst är vi roliga;).
    Trevlig helg!!

    SvaraRadera
  25. Vilken superfin blogg du har får fin inspiration av att titta in här, keep up the good work!

    SvaraRadera
  26. Jag bara älskar dina änglapållar och hjärtegryn ... kommer helt klart att beställa från dig så snart kassan tillåter!
    Har lagt in en länk till dig från min blogg ... hoppas det är ok.
    Hälsa gärna på mig ...
    Kram Eva

    SvaraRadera
  27. Det är ju inte utan att man blir avundssjuk! Den är jättefin!

    Kommer du att visa allt fint - och gott - du kreerat under dagen som Leila nu då? ;-)

    Ha en toppenhelg!
    Kram

    SvaraRadera
  28. Å vad mysigt med en NY vit Kitchen Aid ♥ Lyllos dig! Jag har tyvärr inte plats i mitt kök, annars hade jag köpt en på studs ☺

    Önskar dig en underbar söndag!

    Kram /Jes

    SvaraRadera
  29. underbara bilder...

    SvaraRadera
  30. Hej!
    Vilka fina hästar du gör. Jag är nämligen galen i hästar, förutom att det är ett av mina största fritidsintressen så älskar jag hästar i inredning.

    Otroligt fin blogg du har.

    Mvh Jessica

    SvaraRadera
  31. Så fiiiin.....En vit kitchen Aid står högt upp min önskelista....den är så himla fin att man därför kan ha den synligt framme...och praktisk framför allt....maken här hemma tycker dock att den är alldeles för dyr...därför har ingen inhandlats ännu till detta hus...men övertalning pågår..hihi....Ha det gott //Paula

    SvaraRadera
  32. Finfin! Min går på högvarv, inget att rekommendera för figuren :-D

    kram

    SvaraRadera
  33. Oj så fint!!! vill oxå ha en sån....attans att det är så långt kvar till min födelsedag! ;-)
    Har du hunnit bakat nåt a la leila ännu? :-)

    SvaraRadera
  34. Jag vill också ha en Kitchen Aid. En VIT :) Den kan man göra mycket smarriga och goda saker med. Mums!

    Kram Biggan

    SvaraRadera