tisdag 26 februari 2008

Green Gate och Brysselkex

Leila släng dig i väggen! Här hemma bakas det för fullt! Skålen hinner knappt diskas på Kitchen Aiden innan maskinen arbetar igen. Vi är gottegrisar här hemma, speciellt nu när sambon har sportlov. Idag blev det Brysselkex, imorgon blir det bullar.


Igår var det vår, idag är det vinter. Deprimerande. Att man aldrig lär sig heller, det är ju samma visa varje vår! Jag hämtade ut en beställning från Elsas Hem igår, en webbutik jag varmt rekommenderar. Mycket fint, bra service och snabb leverans! Idag visar jag de fina muggarna från Green Gate som jag beställde, grönt känns vårfräscht och passar ihop med andra färger (tanken är att utöka muggsamlingen). Visar mer senare!

Kram M

36 kommentarer:

  1. hallå hej! vad pysslig du är, men jag skulle också baka mer om jag hade en kitchen aid. den står ständigt på önskelistan, undrar om sambon läser från någon annan lista *fniss*. jag har också upptäckt Elsas Hem, de har så fina saker. Muggarna från Green Gate är superfina, har funeringar på de jag med, men har svårt att välja färg.

    ha en underbar kväll!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad fina muggar. Nu blev jag också sugen på något gott.
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Mums,vad det ser gott ut. Vi är gottegrisar vi med (tyvärr). Mysiga muggar, jag gillar verkligen prickigt!
    Ha det gott/ Jessica

    SvaraRadera
  4. De såg verkligen goda ut;-)
    Nu blev jag inspirerad att baka, men jag har ingen kitchen aid....än. Däremot har jag muggarna, som jag också kompletterat med 2 muggar åt gången i två olika blommiga mönster. Du har rätt i att de känns vårfräscha trots vädret idag.
    Kram Lena, på bygatan.

    SvaraRadera
  5. Precis den gröna färgen som är på kopparna gillar jag väldigt mycket. Den är så pig och fräsch.

    Mumsigt med kakor också :-)

    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  6. O vad härligt med sportlov, och brysselkex med för den delen (o en Kitchen Aid också...haha).

    Men mest härligt är det ju med de vackra muggarna. Var faktiskt inne och beställde exakt sådana härliga GreenGate-muggar i helgen. Man får samla ihop till en tjusig servis, de är ju inte precis gratis.

    Kram/björkvägen 15

    SvaraRadera
  7. vilka gulliga muggar! håller med om att grönt känns vårfräscht!/Annelie

    SvaraRadera
  8. vilka gulliga muggar! håller med om att grönt känns vårfräscht!/Annelie

    SvaraRadera
  9. Jag har aldrig hört talas om brysselkex, men de såg goda ut. Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Hej!!

    jag skulle också baka som en galning om jag hade en Kitchen aid. Vad fin din vita var, den verkar stå på mångas önskelista, så även min..

    Ska genast kolla in Elsas hem nu, superfina muggar!!

    Kram Ulrica.

    SvaraRadera
  11. Mmm vad gott det ser ut men en fika hos dig! vill oxå ha kakaor OCH kitchen Aid...

    Ska geanst bege mig till Elsas hem nú! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  12. Ja visst är dom fina dom gröna. Jag ska köpa mig precis lika tänkte jag, har även några olika färger i kaffekopparna, så fint att bara ställa lite här och var. Lycka till med baket, kramar Malin p.s har du inte sett Holiday så måste du det, där har du romatik så det heter duga :-) Kram igen,

    SvaraRadera
  13. underbara koppar, det är liksom goare att dricka ur en sån! vad härligt det låter med er bakyra! kram lotten

    SvaraRadera
  14. Åh, I loooove Green Gate! Dom har fått in det i min favvobutk nu, ja behöver verkligen sånna fina muggar! ;-)

    Kakorna ser verkligen goda ut!

    Kram!

    SvaraRadera
  15. Åh vad goda Brysselkexen såg ut :) Aldrig hört talas om dem förut och letade efter recept på sidan men hittade inget. Har du recept någonstans? :)

    Vilken härlig butik Green Gate var, hittade genast massa fina grejer! Tack för tipset!

    Natti natti!

    SvaraRadera
  16. Så fräscht!
    Suck, jag blir deprimerad av att inte få äta brysselkex...

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Undrar om det är ok att jag länkar till dig i min blogg?

    Kram
    Jannice

    SvaraRadera
  18. Hej hej, vad mysigt med sportlov och att vara hemma ohc baka! Snygga koppar också, liksom allt annat från Green Gate!

    Ha det så bra och slit den nya Kitchen Aiden med hälsan!!!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  19. Mm... ser väldigt gott ut med Brysselkex. Vad kul att din nya fina bakmaskin kommer till användning då..=0)
    Härliga muggar fr. Green gate & Elsas Hem..
    Ha det gott...
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  20. Kakorna ser jättegoda ut!
    Och muggarna var fina, jag gillar pasteller just nu.

    Tack för tips om Elsas hem, jag har varit inne där för ganska länge sedan, men nästan glömt bort den sidan.

    De har ju en massa fint där.

    Ha det gott!
    Kram Johanna

    SvaraRadera
  21. Jag är ofta inne på din blogg och blir inspirerad. Du är duktig på att ta bilder och ger bra tips!
    Nu när jag skaffat mig en egen blogg inser jag hur roligt det är med kommentarer! Vill verkligen ge dig beröm!
    Jag förälskade mig i de rödblommiga faten från Green Gate, så två sådana fick det bli. Men de har mycket mer man vill ha!

    Ha en bra dag

    Annica

    SvaraRadera
  22. Har du lusta att dela med dig receptet!!!

    SvaraRadera
  23. Nu har ängla pållen kommit!!
    Nu står den så fint i mitt köksfönster!
    Den var mycket finare i verkligheten!
    Tack!

    SvaraRadera
  24. Jag är också en gottegris och älskar att baka, drömmer om en vit kitchen aid. Fina muggar!

    SvaraRadera
  25. Det var ju rent livsfarligt att besöka din blogg. Jag kan riktigt känna dofterna! Johanna

    SvaraRadera
  26. Du pillrar på och donar så kul hela tiden. Fotar vackert gör du också! Inspiration...

    Kram.

    SvaraRadera
  27. Vad lustigt ... vi bakade brysselkex i förra veckan ... de är ju supergott!
    Älskar dina grön-prickiga muggar!
    Jag köpte senaste Lantliv idag och såg då den lilla Änglapållen ... va kul!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  28. Vilka härliga bilder. Jag som är en riktig gottegris blev super sugen på kakorna och muggarna och kitchen Aiden oxå för den delen.

    SvaraRadera
  29. Vilken härlig blogg du har! Du hamnar bland mina favoriter! :D

    SvaraRadera
  30. Så flink du er til å bake!! :) Green Gate-koppene er nydelige - kjempefin farge!!

    SvaraRadera
  31. Mums, det ser jättegott ut!Och muggarna var så himla fina....nu ska jag gå in och kika i den butiken.
    Ha det gott!
    Kram/Gunn

    SvaraRadera
  32. SÅ lekre Green Gate krus...i en vårlig og frisk farge.Klem fra meg.

    SvaraRadera
  33. Nobody puts Baby in a corner....-er slik en herlig replikk. Faktisk en av de filmene som jeg liker best også. kan ikke akkurat forklare hvorfor- det bare er sånn ;-}

    SvaraRadera
  34. fin blogg du har hittade hit ifrpn marina ;) blev själv sugen på en änla pålle, den stora svarta va kostar den?
    Synd jag inte viste om détta , jag var ju i falun i helgen, kanske hadde dom haft den på gruvgatan 13?
    Mvh Monica från
    http://villmanintesavillmainte.blogg.se/

    SvaraRadera