tisdag 1 april 2008

Turkost & Rosa

Turkost & Rosa är stora favoriter för tillfället.
Den fina turkosa termosen från House Doctor kom jag över av en slump! Den har tydligen utgått ur deras sortiment men liknande hittar man hos Russinet. Den är riktigt stor och kommer vara perfekt på söndag när vi ska ha kalas! Jag tänker mig färgtema på kaffebordet, vi får se hur det blir!


Jag gillar verkligen rosa just nu, vaxduken i förra inlägget är en favorit och såklart min ljusrosa Änglapålle!


Kram M

24 kommentarer:

  1. Vilka underbara muggar från Green gate och vilken fin termos, det blir nog fin fint med färgtema. Ha det gott. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Termosen är underbar, jag älskar också rosa. Har målat vår hall rosa.
    sara

    SvaraRadera
  3. I really enjoy your blog, I come here many times a week. The colors are beautiful together!

    SvaraRadera
  4. Jeg er også helt opphengt i rosa og turkis for øyeblikket (spesielt rosa egentlig...) - det er så vårlige og friske farger!! :) Min samboer er ikke så glad i rosa i huset da, så det blir mest turkise ting her!! :P

    SvaraRadera
  5. Det var en mycket fin termos. En härlig färgklick på bordet.
    Kram mamma c

    SvaraRadera
  6. Åhh den där termosen får man ju hjärtklappning av ... såå söt är den :-)
    Bilden blir ju inte sämre av din underbara häst.
    Visade bilder på dina hästar för min dotter i påskhelgen och hon blev helt såld ... så nu vet jag vad hon ska få när det är bemärkelsedag nästa gång :-)
    Har ett litet dilemma som jag skriver om på min blogg och skulle bli jätteglad om du har en kommentar till den ... om du hinner och har lust vill säga.
    Ha en forsatt bra vecka
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Jättesöt termos. Är ju så GALEN i dina pållar...måste dock hålla i plånboken tills vi flyttat. Men sedan så :)

    Kramis Lila

    SvaraRadera
  8. hej
    jag tror absolut att du skulle gilla min shop www.minikex.se Den rosa vaxduken är jättefin och så har jag en nyinkommen som är turkos med små blommor på. Den är inte inlagd i shopen än, men kommer snart i min blog
    ha det gott
    Malin. Jättefin termos förresten, en sådan skulle jag vilja ha

    SvaraRadera
  9. såååååå somrigtfin termos! kram lotten

    SvaraRadera
  10. Jättefin termos! Blir nog super på söndag :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Du är inte ensam om att gilla rosa och turkos ;] Jättefin blogg du har med!

    SvaraRadera
  12. Jätte fin termos! Gillar oxå rosa väldigt starkt just nu : ) Låter spännande med ett färgtema på kaffebordet!

    Ha en bra dag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. Jättefin termos, jag har tittat på sådana flera gånger i asiatiska butiker (mycket billigare!), men har inte köpt någon än. Är också mycket svag för turkos och rosa, och så aqua, grönt (som greengates prickiga muggar)och nu senast pastellcitrongult, mycket otippat! Färger piggar upp, särskilt på vårkanten!

    SvaraRadera
  14. Dom är väldigt fina dom där termosarna!!! :-) Fin pålle med...

    Kram!!!

    SvaraRadera
  15. Igår fick jag hem precis en sådan termos. Jag har köpt den på Tradera. Jag tycker den är jättefin, sambon undrade vad det var för ett spektakel...

    Min son ska döpas på Pingstafton. Jag tänkte tipsa släkten om en minipålle från dig. Har du lång leveranstid?

    /Helena

    SvaraRadera
  16. Har precis beställt exakt samma termos, tänkte ha den till sommaren när solen lyser och man sitter på stranden och har picknick. Passade även på att köpa härligt väldoftande och underbara rengöringsmedel!!! Här skall vår städas!

    SvaraRadera
  17. Ville bara tipsa.. Har förstått att du bor i samma trakter som mig. Har du upptäckt Lilla butiken i Leksand? Den ligger i gamla mejeriet på norsgatan.

    Massor av prylar från Green gate och även termosar som ser precis ut som House doctors.
    Jag var där idag och handlade muggar, hon har även skedarna till muggarna.

    Öppet onsdagar och lördagar.

    Tänkte tipsa eftersom det inte alltid är lätt att hitta vad man vill när man bor där vi bor! =)

    SvaraRadera
  18. Vilken underbar termos. Vad glad man kan bli av en sådan.

    Hoppas att ni för ett kul kalas.

    Hälsn Annica

    SvaraRadera
  19. Jättefin termos..=0)
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  20. Å var har du hittat den, är ute efter en likadan... Köpte du den i butik?
    Härliga bilder som alltid och jag tittar längre ner, greengate åååå, visst är det underbara färger.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig termos!!! Älskar ju änglapållen också ♥ men det vet du väl vid det här laget hi hi!

    Superfina foton!

    Kram/Jes

    SvaraRadera
  22. mmmmm ska bli intressant att se och avsmaka på söndag.....
    mvh
    stora M

    SvaraRadera
  23. Du har så fina tapeter på väggarna i ditt kök. Du återkommer ofta till dem i dina bilder. Varifårn har du köpt dem om man får fråga:)/lisa

    SvaraRadera
  24. Hej hej!

    Hemma i Oslo igen efter en vecka hos min Familj i Sthlm & ett par turer med shopping på White Living.
    Har just skrivit ett inlägg i min blogg om dina "Pållar" som är så fantastiskt vackra ;0)
    Jag skulle nämligen köpa några när jag kom till Stockholm men så hade White Living tyvärr bara två stora vita kvar, vilka är underbara dom också! men jag skulle haft en råsa i var storlek till min prinsessas rum tänkte jag.
    Så färden hem blev utan Änglapållar :(

    Måste bestämt sända dig en mail *hi hi*

    Läser din blogg fast men har inte kommenterat ofta, så jag vill bara säga att jag älskar den & inspireras alltid av den.

    Njut dagen
    Stor kram
    Sessan i Oslo

    SvaraRadera