torsdag 18 december 2008

En Gry og Sif



Underbart sköna och varma är mina nya tofflor från Én Gry og Sif. De är gjorda i tovad ull. Jag fyndade mina här!

Måste verkligen berömma våra golv! Efter att ha haft kombinationen trägolv + hund i vår förra lägenhet = mycket slitet golv är vi så nöjda med vårt laminat!! golv från Alloc. Det ser ut och känns som äkta vara, vårt heter lutad furu, med en sammetsliknande yta och "naturliga" fåror. Inte en enda repa har det blivit. Ett riktigt kvalitetsgolv!

En sak vi fått erfara med hus är golvdrag. Då passar både tofflor och mattor bra, denna matta är från Bruka Design och en klar favorit!

Kram M

22 kommentarer:

  1. Söta tofflor. Vilket pillergöra att få dit alla de små pärlorna. Tovat är varmt och mysigt, jag gick en tovnigskurs för många år sedan och tovade flitigt då, så jag vet...
    Jag skulle aldrig ha trott att det var ett laminatgolv, hur naturtroget som helst!!
    Ha en bra dag!
    Kram
    Helen

    SvaraRadera
  2. Super vacker golv! Själv har vi laggt Ikeas vita laminat golv, helt underbart. Känner igen det där med hund, det sliter men Ikea golvet håller för allt spring och bus!
    Mysiga tofflor!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga tofflor! Behöver ett par nya då mina i fårskinn sett sina bästa dagar! Vi har vitmålade furugolv..och hund..inte så praktiskt nej!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Ser helt underbart fint ut... både golv och bilder!!

    SvaraRadera
  5. Vilka mysiga tofflor, varma och lätta att ta på!

    Golvet var jättefint! Vi skulle behöva nytt golv till vardagsrummet men det får nog vänta till i vår.

    Må så gott! Kram från Anette

    SvaraRadera
  6. Golvet är verkligen vackert! Vad roligt det måste vara att ha fått välja alla material själv. Ull och paljetter - viken härlig kombination!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Tofflorna ser jättegosiga ut.
    Mattan hade gärna fått flytta hem till mig.
    Golvet är jättefint.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  8. De där såg riktigt gosiga ut :)
    Golvet o mattan va inte heller fy skam ;)
    Laminat e kanon, men tål dock inte att man tappar en hammare från hög höjd..har jag erfarit :D

    Kram Hanna

    SvaraRadera
  9. Charmiga tofflor!

    Önskar god lycka med husjobbandet :)

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Mycket söta:) Vi går i tofflor i stugan också..men mina är inte så söta som dina;)
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Jättesöta tofflor, En Gry og Sif är en stor favorit liksom Bruka. Mattan var kanonfin!

    kram

    SvaraRadera
  12. Vackert golv, vackra tofflor, vacker matta, ja perfekt:)

    Kram M

    SvaraRadera
  13. Mycket fina golv och jättesöta tofflor.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  14. mysiga tofflor ;) jag kör med raggsockar med plastad undersida *ler*

    finfina golv, vi har också laminat men från ikea som vi är supernöjda med... härligt att få boa in sig i huset va?? bruka mattan är toppensnygg, gillar deras hemtextilier :)

    stor kram sara

    SvaraRadera
  15. Va gosiga tofflor! Och mattan var enkel men stilig! Och ja... golvet va fint också!

    Trevlig helg!
    ...å lilla Vicke vire

    SvaraRadera
  16. Vilka vackra tofflor... vill haaaaaaa! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Wow verkligen jättesnyggt golv! Och tofflorna ser riktigt sköna ut :)
    Ha en bra helg.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Ohh vad söööta....jättefynd!!! =)

    SvaraRadera
  19. Börjar med att säga kanonfin blogg! :) vi har samma golv i hallen, kanonbra kvalitét! Har haft det i ca 1 år och inga spår alls efter blöta och leriga skor, eller möbelflyttningar hit o dit!
    God Jul! :)
    Johanna

    SvaraRadera
  20. Vad glad jag blir över att se erat nya golv.
    Vi har oxå lagt in exakt samma på hela nedervåningen. Jag ville prompt ha trägolv först men karln var bestämd.
    -Tänk på barnen och alla fula märken det kommer att bli, sa han.
    Och jag är verkligen supernöjd, precis som du beskriver.
    Ett riktigt kvalitets golv i laminat.
    Nu vill jag ha hela huset i samma.

    God jul och tack för all inspiration.
    Marit

    SvaraRadera
  21. Både tofflor och matta var så fina. Golvet ser verkligen inte ut som ett laminatgolv.


    Ha en bra vecka!
    Kram Ullis

    SvaraRadera
  22. Hejsan!
    Vi funderar på just detta golv till vårat nybyggda hus. Men vi är lite osäkra på hur det är att städa. En del påstår att dessa laminat med lite "oljad" yta är pest och pina att städa. De påstår att dammet "fastnar" i ytan. Vad upplever ni?

    SvaraRadera