tisdag 12 januari 2010

Cacao


Jag är definitivt ingen samlare. Jag gillar att rensa, röja, skänka bort och kasta, det är en sådan skön känsla! Men jag får väl nu erkänna att jag börjat gilla gamla burkar... Helst ska de använda och inte stå och samla damm och då kanske man inte räknas till gruppen samlare? Det är ju sådant som är nödvändigt för hushållet! :-)

På loppis hittade jag denna cacaoburk. Den luktade och såg fräsch ut så jag kommer nog att använda den till just det ändamålet. 25 kr gav jag, det tyckte jag var fyndigt!

Kram M

22 kommentarer:

  1. Van Houtens går att köpa i välsorterade chokladaffärer och den är fullt i paritet med Drostés kakao - de två allra bästa som finns. Mina Van Houtens-burkar är inte lika gamla som din, men det finns alltså plåtburkar av nyare varianter också. :)

    SvaraRadera
  2. Vad fin burk!
    Det är betydligt snyggare med gamla plåt-och glasburkar än dagens kartonger.

    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  3. jättefin burk! är svag för burkar och denna var superfin!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  4. Det var mig minsann en läcker burk!

    Varför finns det aldrig några roliga loppisar i min lilla håla till stad! Avundsjuk var namnet. :)

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen fyndigt! Jag älskar också gamla burkar och tycker som du att de ska användas inte bara stå på någon hylla. Det roligast är när man kan utläsa vad burken används till förr så som på din burk!

    Hoppas du får en mysig tisdag!

    SvaraRadera
  6. Hur fin burk som helst! Man får mer plats i skåpen när vissa grejer är så fina att de kan stå framme...
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  7. Jättefin! Jag har också börjat byta ut tråkiga förpckningar mot fina burkar - blir så fint!

    SvaraRadera
  8. Absolut fyndigt! Gillar verkligen gamla burkar och att man kan använda sitt fynd är toppen! Tyvärr faller det ibland på lukten...
    Blev loppis sugen nu!
    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Jag gör likadant, har burkar och glas i skåpen istället för de trista förpackningarna.

    Så fina detaljer i bakgrunden, elvispen blir jag inte alls sotis på :-D

    kram Mia

    SvaraRadera
  10. hittade nyss din blogg och gud så fin den är och så mycket fina bilder du har!!! Wow, här blir jag verkligen inspererad!

    SvaraRadera
  11. Burken kommer från Holland ser jag, roligt att fynda den i Sverige. Svenska bloggar ger mig mycket inspiration som Holländare i Sverige. Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  12. Den var ju billig må jag säga!
    Fin! Gillar med gamla burkar..

    Kram mia

    SvaraRadera
  13. HAr följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat...
    Måste bara säga :VILKEN UNDERBAR BLOGG!!!

    // Mia

    SvaraRadera
  14. Fin burk! Ser att du har goa planer för året - vi planerar bröllop i maj. Så kul men mkt att fixa med...

    SvaraRadera
  15. Hej!

    Har en fråga. Den jättefina väggförvaringen i zink som syns i inlägget från den 2 december. Var får man tag på sådana? Precis vad jag letat efter...

    MVH Lisa

    SvaraRadera
  16. Åh vilken fin burk! Det var verkligen ett bra fynd. Att baka är alltid roligt och det blir ju verkligen inte mindre roligt att hälla upp kakaon ur en sån där fin burk! :-)
    Själv har jag ont om loppisar här omkring tyvärr så det blir inte mkt fyndande...

    Ha det bra!

    /Emy

    forskollarare.blogspot.com
    omdittochdatt.blogspot.com

    SvaraRadera
  17. hej.

    du har en fantastiskt fin blogg...

    jag blev väldigt förtjust i burken, superfin ;)
    sen gillar jag förstås ert kylskåp...en dag hoppas jag kunna äga ett sånt...

    ha det gott!

    /anna-malin

    SvaraRadera
  18. Vilken fin burk du fyndat! Jag har också en förkärlek till gamla burkar, och kan man använda dem till något är det ju allra roligast!
    Fint bord du fyndat i förra inlägget också!
    Ha en fin fortsättning på veckan! :)

    SvaraRadera
  19. Älska din lilla burk, van Houten är Hollanska som jag ;) jag blir nästan liten avundsjuk hahaha.... att du har hittad den här!

    Vackra bilder du tar.

    kram från bellavien

    SvaraRadera