torsdag 3 juni 2010

Staket


Nu har verkligen bygget startat! Jag blev väckt av arbetarnas ljuva stämmor utanför vårt öppna sovrumsfönster i morse, underbart! Albin förmanar gubbarna att akta sig så de inte faller ner från byggnadsställningarna, så sött!

Vi har fortsatt med staketbygget, förra sommaren gjorde vi hela vägen längs vägen plus en grind och nu fortsätter vi in mot huset längs grannens (tyvärr ej vår) helt underbara syrenhäck. Ser ni, de börjar slå ut nu, det doftar helt underbart på vår gård!



Många har frågat om staketet så här kommer lite fakta: spjälorna är 1,10 höga och 4,5 breda. Vi har en spjälslängd emellan dem. Vi har använt jordankare för att förankra stolparna. Sedan är allt målat med äkta Falurödfärg och topparna är vitmålade med färg från Flügger. Nu hoppas jag att jag inte får bakläxa av min blivande man, byggtermer är inte min starka sida!



Kram M

11 kommentarer:

  1. Tack för härliga somriga bilder.

    Så fint, så fint.

    Soliga hälsningar från Västergötland!

    SvaraRadera
  2. Å så fint. Ett supervackert staket!

    Kram

    Anna

    SvaraRadera
  3. Jätte vackert staket! Och SÅ HÄRLIGT med doft av syrén! Våra blommar för fullt...Ljuvligt! Kram Tina

    SvaraRadera
  4. Sååå fint! Så skoj att bygget startat! Ska bli så kul att följa!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Se det positiva med syrenen. Du får njuta av den och de får ta hand om den hihi...

    SvaraRadera
  6. Vilken fin modell på staket! Gammeldags och tidlöst.

    En syrenhäck går inte av för hackor. Vi hade en massa syrener utanför huset tills banverket bestämde sig för att trädsäkra järnvägen, - skövling... TRIST!

    Men lite syrener finns kvar tack och lov!

    Lycka till med det fortsatta byggandet!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Så fint stakittgjerdet deres blir! Helt perfekt, kommer til å passe så fint med huset og hagen. Her hos oss har vi også stakittplaner, men vi må støpe støtter for hver stolpe, så det blir liksom DET store prosjektet...og utsatt hvert år;)

    Takk for inspirerende bilder! Håper utbyggingsprosjektet deres går raskt fremover så du ikke behøver å strekke tålmodigheten i det uendelige ;) Gleder meg til å se!

    SvaraRadera
  8. Snyggt! Vad skönt att de kommit igång med bygget! Härligt, vet själv hur det är och man bara längtar til inredningsdags! :) Ha en bra dag - kram E

    SvaraRadera
  9. Jättefint! Ser ut som våra fast vi har vita, och 90 cm höga och mindre än en spjälslängd mellan. Jag älskar staketet, blir så glad varje gång jag ser det. :)

    SvaraRadera
  10. Urfint! Och den typ av staket som jag vill ha:)
    Susanne

    SvaraRadera
  11. Så fint med rött staket och vit grind. Får mig att tänka på Bullerbyn och sann lycka. Önskar att det passade ihop med vårt hus, men det gör det tyvärr inte.

    Kram, Karin ♥

    SvaraRadera