tisdag 14 september 2010

Thékakor

Hej på kvällskvisten!

Jag har precis kommit in efter att ha gått en powerwalk! Riktigt skönt! Men burr vad kallt det var i början, blåsigt och regnigt, riktigt höstligt faktiskt - precis som jag gillar det!

Tidigare idag bakade jag thékakor och de blev så goda att jag åt en och annan själv! Mina blev kanske aningens höga för att kallas för kakor men vad gör det, doften av nybakat är helt fantastisk! Detta recept måste ni prova!


Kram M

(Jag ligger efter med mailen, ska ta tag i och svara alla söta imorgon!
Många som vill ha mått så jag får greppa tumstocken!)


Köksstök, inte lika städat som vid fotningen igår ;-)


Jäsning pågår, kökshanddukarna är loppisfynd


Färdigt! Små tjockisar! 



20 kommentarer:

  1. TUR för dig att du inte bodde närmre för då hade jag tittat förbi och kvar hade bara smulorna varit... tack för att du delar med dig av recept på allt du bakar!

    SvaraRadera
  2. Måste erkänna att nu blir jag riktigt sugen på en kvällsmacka ...De ser jättegoda ut ! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Mums! Ser jättegoda ut! Måste prova receptet till helgen.
    Bakar annars mest rågkakor. Väldigt goda de också. (recept finns på min blogg)

    Ha det gott!
    Kram Petra/

    SvaraRadera
  4. Åh om du kunde slänga över en! Jag är så fikasugen :)

    Godkväll,

    Anna

    SvaraRadera
  5. Så goda de ser ut dina tekakor, Skall nog ta och pröva receptet nån dag, tack för tipset!
    Marianne

    SvaraRadera
  6. Hej

    Vad gott med tekakor.
    Killarna gillar dem också.
    Annars så tycker de inte om när mamma bakar matbröd.
    Bullar ska det va säger dom.
    Ha en underbar dag

    Kram

    SvaraRadera
  7. De ser helt fantastiskt goda ut! Måste testas snart!!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Tack för receptet! Ser att du har snyggo-kitchenaid, AVIS!

    Kram Catta

    SvaraRadera
  9. Åh det finns ingen härligare än nybakade smörgåsar. Tyvärr är frysarna fulla för tillfället så jag får lungt vänta med att baka.
    Undrar vad ni har för bänkskivor i köket?
    Ha en underbar dag.
    kram Theres

    SvaraRadera
  10. Åh kanske skulle ta och baka lite här på fm, de såg ju himla goda ut!
    Ha en riktigt fin dag!
    Kram/LenaS

    SvaraRadera
  11. Jag har aldrig lyckats baka riktigt boda tekakor...ska pröva med ditt recept. Men det är högst troligt att det beror på något annat än receptet om jag inte får till det...

    SvaraRadera
  12. Det där receptet MÅSTE jag prova, de såg jättegoda ut! Ha en bra kväll - kram Ewa

    SvaraRadera
  13. Mmmm...ser mycket goda ut. Ska nog till att pröva baka till helgen.

    Hoppas att du får en mysig torsdag Kram Jen

    SvaraRadera
  14. Nei så herlig!! Nå fikk jeg lyst til å prøve det også. Og jeg som syns jeg var så flink i dag... hm! Det er jo så mye godt man kan lage!!!

    Skjønne bilder også!

    Liv

    SvaraRadera
  15. Jag är verkligen helkass på att baka. Men jag kunde inte låta bli. Och! De blev jättegoda och var roliga och lätta att baka. Tack för receptet och för att du inte slutar blogga :)/ s

    SvaraRadera
  16. Mums va goda dom ser ut. Dessutom lyckas du med att få till och med ditt köksstök att se ut som ett stilleben :)

    När jag får en stund över ska det definitivt provbakas. Det är det härligaste jag vet när jag är ledig.

    Tack för ny inspiration!
    /bonden thilde

    SvaraRadera
  17. Härlig blogg och vad fint huset blir. Precis lika snickarglädje som på vårat hus, fast våran är original.
    Titta gärna in till mig på min nystartade blogg.
    Lycka till med husrenoveringen.
    AC
    Mina drömmars hus
    www.minadrmmarshus.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Å vad gott med Tekakor!

    Nu blir det brödbak här hemma också! :)

    Härlig Blogg!

    SvaraRadera
  19. Nu har jag bakat dina goda thékakor. Äldste sonen kom och provsmakade och det enligt honom vardet 8 poäng av 10 möjliga.
    Kram Cathrine

    SvaraRadera