fredag 1 oktober 2010

Veckan som gick

Gick väldigt fort! Det har varit fullt upp och i ärlighetens namn har jag inget direkt inspirerande att visa. Vi har fått vårt innertak hitkört så nästa vecka ska det förhoppningsvis komma på plats. Det blir råspont som vi kommer att måla på plats, vi hinner helt enkelt inte grundmåla innan. Ni som gjort lika, spricker det isär hemskt fult? Elektrikern har varit här ett antal dagar och det är kanske inte så skojigt att se heller. Om en vecka ca kommer våra fönster, efter det kan golvet läggas. Trappen är beställd och kommer om ca 3 veckor, så det är mycket spännande på gång!

Vi målar och målar på vår brokvist så mycket som vi hinner och orkar, mitt kvällsarbete är att måla snickarglädjen för andra gången, ett riktigt pillgöra men tillsammans med ett glas vin och lite fredags TV skall det väl funka!

Jag hoppas ni alla får en fin helg! Jag återkommer snart med lite mer uppdatering!

Kram M


Lite höstpynt på vår halvfärdiga brokvist


Vitmålat har det blivit i alla fall!


Soffan blir min arbetsplats ikväll, pillrig målning väntar.


Jag längtar tills den vackra snickarglädjen kommer på plats.

9 kommentarer:

  1. Tror det kommer bli superfint hemma hos er!
    Har gjort i ordning hösten på min balkong som ligger uppe på min blogg ifall du vill ha mer inspiration till höstplanteringen :)

    SvaraRadera
  2. Måste säga att de där konsolerna blir pricken över i på er nya veranda...så fint det kommer att bli!
    Myspys fredag på dej!

    SvaraRadera
  3. Tyvärr måste jag säga att råspont har en förmåga att spricka isär. Jag har satt råspont både på landet, och i ett tak i stan, och båda har spruckit. Har du ingen möjlighet att grunda innan? Det är brådis??

    Råder dig att grunda; i det långa loppet spar du på det är jag säker på.

    SvaraRadera
  4. Å vad fint det kommer att bli på brokvisten.
    Vi målade vårt innertak på plats, men fyllde i med målarfog och det tror jag funkar.
    Jag har länkat till din blogg, hoppas det är ok!
    Ha en skön helg.
    AC

    SvaraRadera
  5. Ni kommer att få det jätte fint tycker jag. Vi grundmålade våra plankor innan vi spikade upp de och sedan målade vi dom igen när taket hade kommit på plats men il förba...t så när det torkade isär så drog det med sig färgen. Hoppas ni klarar er bättre än vad vi gjorde
    Kram Cathrine

    SvaraRadera
  6. Ja, snälla, grundmåla. Och kvistlacka. Jisses vad man ångrar sig annars. Och med ditt fina hus och allt arbete ni lägger ner på det vill man inte behöva sitta och ångra sig.

    Lycka till.

    SvaraRadera
  7. Ett glas vin brukar göra det där småpillet mycket roligare :-) Iaf underlätta! Men vad fint det kommer bli, och vad roligt att så mycket händer. Men det bästa, tänk när allt är färdigt! :-)

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram Kimmie

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder, det kommer bli superfint!!

    Önskar dig en skööön helg!

    kramiz aka

    SvaraRadera
  9. Hej! Vi har spikat omålad panel på flera ställen i huset (vägg såväl som tak) MEN vi har strukit sponten med ett lager vit grundfärg i samband med spikandet. För torkar isär det gör det ju och på detta sätt lyser det inte träfärg i glipan i alla fall! Har funkat klockrent för oss iaf - Vi har ju haft samma dilemma som er att inte hinna färdigmåla innan uppspikning. Kanske ett användbart tips för er också? MVH Helena i Blge

    SvaraRadera