onsdag 19 januari 2011

Bröd!


Godaste filmjölkslimpan fylld med nyttigheter!

Hej vänner och tack för ert stöd nu när jag ska ge mig ut i arbetslivet igen!

Arbetsförmedlingen var ju inget direkt upplyftande ställe att besöka. Just nu känner jag mig en smula låg och deppig i ärlighetens namn. Igår ringde jag en massa samtal och jag hoppas att jag snart ska vara på banan igen!

Jag kör fortfarande LCHF men inte renodlad, det passar tyvärr inte mig riktigt då jag inte äter rött kött. Men boken var verkligen bra, ska visa er den någon dag. Istället kör jag på min egna nyttiga linje, bättre mat & motion flera gånger i veckan. Jag har i alla fall förlorat ett kilo, hoppas på åtminstone fem till sommaren!

Jag har bakat ett riktigt gott och grovt bröd, nämligen filmjölkslimpa. Jag hoppade över torkad frukt och körde mer nötter istället. Det är supergott till frukost och kan verkligen varieras! Här finner ni receptet!

Kram M


16 kommentarer:

  1. Nä, AF är inget höjdarställe att besöka när man vill bli peppad och inspirerad.. Fy! Sist jag var där berättade min "handläggare" klart och tydligt att det var helt omöjlit för mig att få jobb inom kosten där jag bor. Helt omöjligt!! Hon hade flera som kom från kosten till henne, och jag hade många att "tävla mot". Tss.. nu har jag iaf. jobb inom kosten fram till siste augusti, och om inget händer så blir det fortsättning på det. Blir så arg när de bara försöker veta vad de talar om och att de vet bäst. Det är ju JAG som har bäst kontakt med min chef, och inte hon på AF. Så försök att inte ta åt dej av det negativa dom säger. Du kommer klara att komma ut i arbetslivet igen på egen hand. Och du kommer fixa det finfint!! Vad än AF säger!! :)

    Ha en bra dag!!

    Ps. Det brödet är riiiiktigt gott :D

    SvaraRadera
  2. Lycka till med jobbet och hälsan!
    BRA att du inte kört stenhårt med LCHF, rekomederar verkligen inte den dieten.
    Ät eftr sunt förnuft och motionera så ska du se att du lyckas. Det blir mer hållbart i längden och fungerar i alla situationer, tillskillnad från att köra någon slags "diet".

    kram //Linnéa N

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen supergott ut! MUMS:)
    Hoppas du har en skön kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Tyvärr har jag också dåliga erfarenheter av AF. Det kändes som om jag skulle pigga upp personalen där och komma med förslag istället för tvärtom... de lyckades dock ordna med en projektanställning som sedan låg bakom att jag fick den fasta anställning som jag har nu, så man ska inte ge upp hoppet. Man får bara ligga i en hel del själv, men det tror jag alldeles säkert att du är redo för!

    SvaraRadera
  5. Mmm det ser riktigt gott ut! Det måste jag prova. Nu när jag går hemma och är föräldraledig har jag ju all tid i världen, eller.. hihi...
    Lycka till med arbetet! Det kommer gå super!
    Måste säga att det varit riktigt roligt att följa er renovering! Vi har själva hållt på hela hösten, men nu är vi färdiga inne i alla fall! Vi pustar ut lite innan arbetet ute skall köras igång!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Att vara i AF´s klor är inte kul,så ett stort lycka till!
    Jag gör ett bröd där receptet är väldigt likt. 1/2 dl lingonsylt istället för fikon, honung isället för sirap och inte fil utan naturell yoghurt... riktigt saftigt och gott!
    Mvh Mia

    SvaraRadera
  7. Inspirerande och fin blogg! Nu kanske man måste baka lite bröd.. :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja, jag som sjukskriven kan bara hålla med om AF. För att inte prata om FK. Många inblandade blir det vid en sjukdom. Jag blir bara trött och yr, inte det bästa läget efter en stroke. Vill må bra, orka! Hoppas det går bra för dej!

    SvaraRadera
  9. Hej! Vill bara tacka för en underbart inspirerande blogg inredningsmässigt! Älskar ert hus!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Åh en till som kör LCHF, då måste jag kika in oftare. Jag har kört det sen i julas, men mycket pga av att jag har ont i lederna, vilket jag inte alls har tid med och min medicin funkar inte så bra. LCHF gör att jag vissa dagar knappt har ont alls, underbart. Jag äter inte heller rött kött, så här är det kyckling och lax på löpande band = ).

    Lycka till med jobbsökandet, du borde bli stylist som kan det så himla bra, allt här är underbart fiiiint!

    Ha en skööön helg!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  11. Tack för tipset om Limpan, Leila brukar ju veta vad hon gör. Den måste jag prova. Måste tacka för en fantastiskt fin blogg också, du har så fint! Kram/Veronica

    SvaraRadera
  12. Hej
    ser så gott ut
    Kram Tina
    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  13. Hejsan
    Vad snyggt fotat. Hembakat är ju faktiskt godast :)
    Jag tycker det är så svårt med dieter. jag har provat viktväktarna, pulver och lchf men inget känns riktigt ok. Det bästa jag har provat är GI och motion. Ha en fin vecka /Therese

    SvaraRadera
  14. Vad underbart gott det ser ut! Tack för en inspirerande blogg:)

    SvaraRadera
  15. Vad kul att du provar en variant av LCHF. Jag slutade med socker, vitt mjöl och ris/pasta i höstas. Äter endast få och långsamma kolhydrater. På några veckor rasade jag 9 kilo. Mitt mål var 3 månader och 7 kilo, på 8 veckor hade jag klarat 9. Jag klarade det! :) Hann inte röra på mig eller träna nåt under denna tid då jag hade två jobb och det blev sena kvällar o nätter. Så fort jag blev sugen på godis eller stor pasta-portion (jag älskar pasta!) hittade jag på goda lösningar snabbt. Som massor av rökta räkor och aioli t ex. Eller lite mörk choklad, eller en stor bit Brie-ost. Helt galet kändes det, men nu har jag vant mig.
    Jag håller tummarna stenhårt att du lyckas med!
    Jag ska börja röra på mig, gå runt sjön varanna dag och så Yoga som jag älskar. Jag fortsätter äta min "nya" mat och får inspiration från böckerna om GI och LCHF och hoppas gå ner 4 kilo till innan sommaren. Jag har undvikit alkohol hela denna period, inte ett enda glas vin eller öl. men oj det var det värt. Att tok-jobba och ha få timmar över att bli sugen på gott och annat, var ett ba recept för mig.

    Hoppas jag pappet dig lite att kämpa på!

    Lycka till!

    Lina

    SvaraRadera