torsdag 13 januari 2011

Skafferi


 Nystädat skafferi!

Hej!

Idag är båda barnen på dagis! Inskolningen har verkligen gått bra, tack och lov! Nu har jag huset för mig själv en stund och borde kanske passa på att se en film eller något sådant? Men först ska jag städa bort de sista spåren av julen. Nu vill jag ha rent och avskalat ett tag. Först ut i rensningen blev barnens rum och skafferiet!

Skafferiet är en riktigt favorit i huset. Har ni möjligheten att platsbygga ett så gör det! Det kan anpassas efter olika behov. Vi valde lite grundare hyllor för att ha bra översikt, hyllorna går som i en hästsko och den nedersta är anpassad för micron, på samma hylla har vi även kolsyremaskin och kaffebryggare. På golvet har vi tre bra förvaringskassar från IKEA för papper, tomburkar och kassar. Översta hyllan (som inte syns på bild) rymmer tomma flaskor och burkar.

Hoppas ni får en skön dag!

Kram M

31 kommentarer:

  1. Hej!

    Ert skafferi är helt underbart! En dröm! Något liknande drömmer jag också om när vi renoverar vårt kök.
    Skönt att inskolningen gick bra!

    Ha det fint!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vilken dröm med ett riktigt härligt skafferi. Vi har för nya vitvaror för att göra oss av med dem och få plats med ett skafferi men med tiden ska det allt bli det. Fiffigt med micro och bryggare.

    KRam Annica

    SvaraRadera
  3. Erat skafferi är magiskt, ser helt underbart ut, älskar skafferier som man kan gå in i:)
    Ha en toppendag!
    kramar Anna

    SvaraRadera
  4. Smart att ha mikron i skafferit, det skulle jag ha tänkt på då vi drog elen :P

    SvaraRadera
  5. Ljuvligt med ett fint skafferi!
    Drömmer oxå om det!

    Har du något tips på loppisar för en relativt nyinflyttad falubo?


    kramkram

    SvaraRadera
  6. Så fint! En dröm jag har är ett walk-in skafferi! Så praktiskt och ljuvligt på samma gång:)

    Susanne

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart skafferi. Man blir allt lite avundsjuk, får bli till att längta och drömma sig bort till den dagen man skaffar ett hus =) Tack för en härligt blogg med underbara bilder! Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Google inte skulle vara ett Transzlate?
    Så letudom sida ägnas åt läsningen:)
    Tack

    SvaraRadera
  9. Jättefint , jag verkligen älskar dörren , så fin .

    // Pernilla

    SvaraRadera
  10. Underbart skafferi! Jag var tvungen att skriva om det på min blogg! Använde dina bilder och skrev att de var härifrån. Hoppas det är ok!

    sodersfix.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Mysigt! Skulle också vilja ha ett sådant.:-)
    Stina

    SvaraRadera
  12. Åh vad fint! Tack för de matnyttiga tipsen :)

    Älskar, fullkomligt älskar ditt kylskåp :)

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Det är min dröm att en dag har ett stort kök med bra arbetsplats och ett stort köksbord där man alltid kan känna sig välkommen att få plats att sätta sig. Sen ska det även ha en gåin skafferi, där man kan ha allt på en plats.
    /Kia

    SvaraRadera
  14. Å, vad mysigt med ett skafferi som man kan gå in i.

    SvaraRadera
  15. Skafferiet är undebart och vad skönt att det flyter på med inskolningen!
    Önskar dig en fin helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  16. Lyckliga du som har ett sånt skafferi.. önskar jag kunnat ta med mitt gamla till det här stället. Himmel vad jag saknar det.
    Trevlig helg
    kram Maria

    SvaraRadera
  17. min stora dröm (iallafall för köket) är att få ha en walk in skafferi.

    SvaraRadera
  18. Jättefint skafferi! Fast allra mest suktar jag efter det där fina SMEG-kylskåpet...

    Trevlig helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  19. Vi ska renovera köket och jag SKA HA ETT SKAFFERI:)
    trevlig helg, irene

    SvaraRadera
  20. Vad härligt att få städat och rensat, det gör så himla mycket.Vad skönt att inskolningen går bra och att barnen trivs :) Trevlig fredag! Kram Anna

    SvaraRadera
  21. Vilket härligt skafferi! Är det ett sådant "riktigt" som är kallt också? Det är min dröm, så otroligt praktiskt. Och det där med att ha micro, kaffebryggare och kolsyremaskin där inne var verkligen något att komma ihåg inför framtida renovering.

    SvaraRadera
  22. Förstår att skafferiet är en favorit. Superfint!!

    Tack för fina inspirationsbilder, så jag kan visa maken hur jag menar att jag vill att det ska se ut här hemma :)

    SvaraRadera
  23. Så vackert- hade vi bott större (haft större kök) hade vi lätt haft ett skafferi! Men vi har matkällare så det får väl duga då =) Ska bara måla och piffa till den så den blir så där ljuvlig!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  24. Helt underbart med skafferi, nåt jag önskar mig hett!

    kram Mia

    SvaraRadera
  25. Mycket smart att kunna gömma undan exempelvis micro, kolsyramaskin och andra "vardagsprylar" som inte är så vackra! Vi hade skafferi i vår gamla lägenhet, och det är MKT underskattat! ♥

    Trevlig lördagskväll på dig!

    SvaraRadera
  26. Så fint skafferi o vilken fin blogg du har! Jag undrar vilket golv ni har i köket, ser ut som ett plankgolv, var är det köpt? Ska renovera ett gammalt hus till sommaren och ser just nu mycket efter olika golv. Trevlig söndagskväll. / Jenny

    SvaraRadera
  27. Åh vilket fint skafferi!! Vi har ett vanligt skåp men det är med ventil så det är riktigt bra. Men skafferier har en tendens att bli ganska fulla så ju större desto bättre. /Therese

    SvaraRadera
  28. Ja ett sånt skafferi står nästan högst på min önskelista när det gäller köket.. men sambon tycker det är så onödigt.. Jag ska allt bearbeta honom lite till..
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  29. Så utrolig koselig skafferi og fint Smeg da ;O)

    Liv

    SvaraRadera