fredag 4 januari 2013

På gång!

Hej! :)
 
Tack för era fina och kloka kommentarer till förra inlägget!
 
 
Det här med att ta det lugnt med renovering verkar inte vara vår melodi. Fast jag håller mig mest till planering och inköp. Resten får min man stå för! Vi har tänkt möblera om i vardagsrummet, TVn som hängt på väggen ska få stå på ett skåp istället vilket förde med sig massor av fula hål. Vi har inget annat val än att göra om hela rummets väggar. Lite otacksamt då vi väljer att måla i samma vita kulör men vad gör man?! Vi valde att lägga några hundralappar extra och köpa en "easy-cover" tapet även kallad spackel på rulle för att slippa arbetet med att bredspackla och slipa alla väggar. Den är mycket lite mönstrad, nästintill slät och man kan måla eller tapetsera på den. Vi kommer som sagt att måla den.
 
Min man, även kallad pedanten ;) spacklar lite trots att man inte ska behöva det med denna tapet!
 
 
Ett vardagsrum i kvadrat. Ni skymtar även rullarna med tapet.
 
 
Byggradion skrålar igen!
 
Det stora skåpet på bilden ska jag måla i en rätt mörk grå färg, grafitgrå skulle jag vilja kalla den. Liiite nervös är jag allt, är inte van att måla med annat än vitt ;)
 
 
Grå färg till stora skåpet, den är aningen mörkare i verkligheten än på bilden!
 
Ha en skön fredag!
 
Kram M

13 kommentarer:

  1. Kommer bli jätte fint när det är färdigt:)
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Såå spännande att få se det klart:)
    Krya på dej!
    Kram Camilla...

    SvaraRadera
  3. Super fin radio! Har två stycken likadana^^ Fast en röd och en rosablommig :D

    SvaraRadera
  4. Ska bli skoj att se skåpet sedan! :)

    SvaraRadera
  5. Eftersom det är ni som gör det så kommer det garanterat bli superfint, ni är verkligen duktiga på inredning!!

    Trevlig helg! / Malin

    SvaraRadera
  6. Malaysia & Singapore & brunei ultimate online blogshop for wholesale & quantity korean accessories, earrings, earstuds, choker, rings, bracelet,
    trinket & hair add-ons. Offer 35 % wholesale price cut. Ship Worldwide
    My webpage ohiomeansjobs.com

    SvaraRadera
  7. Oj vad jag känner igen mig, skrev just hur vi hamnade i ett mycket större hallprojekt än var meningen. Men det blir alltid bra till slut, även om man rätt lätt målar om så brukar man inte behöva det. Och grått kommer bli skitsnyggt på skåpet, bra med annat än vitt! ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Vilken fin blogg du har, jag driver in blogg med fokus på lantliga, romantiska barnkläder, inredning. kika gärna in hos mig!
    utivarhage.blogspot.com
    /Cecilia

    SvaraRadera
  9. Ha ha ha, känner att de tär lite som här… Massor av id´ér har jag och mannen min (som han ju faktiskt ärt numer;-) jobbar på;-)
    Må gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Gu vs roligt att se förändringen sedan!!!!<3 på skåpet! tror det blir jättesnyggt!stor kram

    SvaraRadera
  11. Åh va kul och spännande med renovering! :)
    Vart är den snygga radion från?

    SvaraRadera
  12. Hej Miriam. Det blir spännande att se resultatet!! Kul!! Ha en bra vecka ;)
    /mia

    SvaraRadera
  13. Jag såg på instagram hur snyggt skåpet blev när det var färdigmålat! Vad var det för färg? Har en skänk jag skulle vilja måla med den färgen! Tack för en mycket inspirerande blogg, ni har sååå fint!
    Kram Therese

    SvaraRadera