fredag 20 april 2007

Mina fina vita boksskåp!


Måste börja med att tacka er alla som lämnar så trevliga kommentarer! Blir så glad! Kul att jag kan inspirera er!

Idag tänkte jag visa mer av mina fina bokskåp som står i vardagsrummet. Många har hört av sig efter jag visat bilderna och undrat var de kommer ifrån. Det är faktiskt IKEA! Liatorp heter serien och vi köpte först två bokhyllor och kompletterade sen med dörrarna som är täckta nertill och har glas upptill.



Jag har satt ett tunt tyg på insidan på glaset för att dämpa böckernas färger, blev väldigt nöjd med det.


Hjärtat har jag sytt själv av fuskfårskinn och dekorerat med ett band och en liten blomma. Dessa har blivit så uppskattade att jag faktiskt fått beställningar på dem, kul!



Öppnar man dörrarna finner man min samling av Ostindia men även vackra fotografier, mormors kristallglas och så klart böcker!







Hoppas ni alla får en trevlig helg! Kram!


24 kommentarer:

  1. Åh vad fint. Var ett bra tips till huset. Svårt att hitta snygga bokhyllor tycker jag.

    Erika

    www.alfridashem.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Jättefina bokskåp! Kul att ha två jämte varandra oxå!

    SvaraRadera
  3. Åhhh, boksskåp!!! Det drömmer jag oxå om, för tillfället ligger de flesta av mina böcker nerpackade men nån gång i framtiden kanske....

    SvaraRadera
  4. Jättemysiga skåp! Vackra saker på insidan också!

    SvaraRadera
  5. Åh, vad du är duktig verkar aldrig ta slut på idéer om vad du ska skriva om. Snart får du komma hem till mig och hjälpa till... /Lain

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Jag har följt din blogg ett tag och måste säga att både du och din syster verkar ha helt fantastiska hem, helt i min stil! Det roliga är att jag genom din blogg fått upp ögonen för att IKEA faktiskt kan vara riktigt spännande (din systers kök och dina bokskåp är ju helt underbara exempel)! Har alltid lidit av en extrem IKEA allergi (kanske orsakad av att IKEA aldrig tidigare funnits på våra breddgrader)...men det finns risk för att du lyckats få mig på andra tankar! Kamprad borde anställa dig som katalogsdesigner! ;-)

    SvaraRadera
  7. Börjar fundera om jag kanske ska ta penseln på mina "bok-trä-färgade" IKEA-Billy bokskåp...
    Dina är verkligen jättefina!
    Ha en trevlig helg!

    Dalkullan

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken trevlig blogg jag ramlade in på! Så mycket vackra bilder. Hit kommer jag igen.

    SvaraRadera
  9. Vad kul att ni som jag gillar dem! Och tänk att det är IKEA, tror man nästan inte!

    Lain, jag kommer gärna och visar lite fina bilder från ditt hus!

    Överkalixtösen, jag rodnar nästan över ditt smicker! Vore en dröm att få jobba med inredning! Kul att du hittat hit och poppins du är så välkommen!

    Dalkullan, ta fram bokhyllor och pensel nu!

    Ha en trevlig helg allesammans!

    Kram / M

    SvaraRadera
  10. Ja, jag säger bara en sak SKITSNYGGT!!! Ha en jättebra helg önskar Mari.

    SvaraRadera
  11. Jättefina skåp med fina saker!
    Bra blogg!

    SvaraRadera
  12. Åja den Liarorp serien er jættefin. Jag har også dette bokskåpet, + glas skåpet + hørnskåpet +två skåp til. Den har en gammal stil fast enkel, hvit och snyggt : )

    SvaraRadera
  13. Fantastisk flott bok skap. Jeg elsker slike skap. Ha en fin helg:O)

    SvaraRadera
  14. Verkligen fina skåp till din böcker!! Är det ok om jag länkar dig, tycker du har ett så vackert hem!

    SvaraRadera
  15. Å vilken trevlig blogg! och vilket fin hem du har! din syster oxå! man blir verkligen inspirerad!

    SvaraRadera
  16. Tack så mycket! Det är helt ok att länka mig, det är bara kul! / M

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bokskåp! Och smart idé med tyget, det ska jag lägga på minnet :-)

    SvaraRadera
  18. Kjempe flott, og lurt med tynne gardiner som skuler litt....

    SvaraRadera
  19. Å vad du fixar och grejar min kära syster. När kommer nästa avsnitt. Ser med spänning framemot det. Kram

    SvaraRadera
  20. Kan någon läsare på den här bloggen hjälpa mig attt hitta t.ex. bloggar som haft med inlägg om att "skriva på väggar", dikter, talesätt, ja ni vet. Jag vet att jag läst om det på ett flertal bloggar, men vart?

    Dalkullan

    SvaraRadera
  21. Skåpet är superfint! Verkligen fint att sätta tyg bakom glaset, sånt gillar jag verkligen :) Ha en skön söndagskväll! KRAM

    SvaraRadera
  22. Det var ju väldigt bra med dörrar till så man slipper damm och kanske ibland slipper se alla saker..även om de är fina! Va bra det blev med det diskreta tyget!
    Jättefina gamla foton med ramar och kristallglas! Hjärtat var jättegulligt, kul att du fått beställningar! Fåret har jag med!

    SvaraRadera
  23. Det var ju bra att veta att IKEA har så bra bokskåp!! Tycker också att bokryggar kan vara lite väl färgglada ibland... Väldigt trevlig blogg du har, har tittat in ett tag nu och måste verkligen säga att du har det superfint! /Terese

    SvaraRadera
  24. Oppdaget akkurat bloggen din, masse fint og inspirerende du viser her! Jeg har også to Liatorp skap. Måtte vente en hel evighet på dørene, men det var det verdt! Ser i ettertid at IKEA i Norge har sluttet å føre dem, så det var ren og skjær flaks at vi fikk dem før det var slutt. :-)
    Jeg samler også på Ostindia. Hyggelig å se at det er andre som gjør det også.
    Kommer nok snart tilbake hit.:-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera