söndag 1 juli 2007

Dataplatsen

Jag har tidigare visat er vårt skrivbord som står i vardagsrummet, men visar er det igen! Vi har vridit bordet så att det står med långsidan istället för kortsidan mot väggen med hyllan. Det blev bättre så tycker vi. Bordet är ett gammalt köksbord med två lådor som vi målat vitt och köpt nya knoppar till. Stolen är arvegods och målades även den vit. På den ligger ett fårskinn i stället för en dyna. Det gråa och svarta passar utmärkt tillsammans med det vita tycker jag.




På skrivbordet samsas dataprylarna med en brevkorg från House Doctor och en ljuv pion som doftar himmelskt.


På hyllan har vi bara vita böcker *fniss*, ett foto, några ljuslyktor och en växt. En skön plats att sitta och blogga på!


Kram M

24 kommentarer:

  1. Jättefint! Sedan är jag kanske lite detaljfreak, men vilka snygga KNOPPAR! Var har du hittat dem? Kram

    SvaraRadera
  2. Mkt fint. Vår hörna är ett sorgligt kapitel. Men det kommer, det kommer :-)
    Gillade stolen mkt.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Ja,vi har ju sett hörnan förut, och den är verkligen fin!
    Jag lovar du skulle gråta om du såg vart jag sitter och läser era underbara bloggar! Jag har en liiiiiten skrubb som blev över under en ombyggnad. Skrubben är en dator bred, snedtak och ja, jag säger inget mer...
    Men det duger, än så länge.

    Dalkullan

    SvaraRadera
  4. Ja det var kul att se! Vi behöver själva ta tag i vår arbetshörna...Er blev riktigt fin!

    SvaraRadera
  5. Jättefint! Ser ut som en mysig hörna det där...
    Kram Martina

    SvaraRadera
  6. Jättefin dataplats du har och det där fårskinnet ser ut att vara väldigt mysigt att sitta på :) Jag håller även med mimmi, jättefina knoppar. Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Det var en städad hörna. Skrivbord kan vara ett kapitel för sig. Papper samlar man lätt.Minhörna där jag sitter och läser bloggen är något så när. Kul att läsa dina inslag. Nya idèer.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig plats...så himla fin!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Så mysig lite hörna!

    /Johanna

    SvaraRadera
  10. vad fint och hemtrevligt. Där är det inga problem att sitta länge och blogga. kram kram

    SvaraRadera
  11. Jättefin blogg plats har du nu !!Bordet stolen jaa allt är verkligen fint..Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Kjempe fint!!! Fikk faktisk lyst til å sette meg ned for å jobbe...og det er ikke vanlig! He,he...

    SvaraRadera
  13. Datahörnan blev jättemysig! Man sitter ju också en hel del framför datorn så det är viktigt att det är lite trivsamt också:) Diskstället från Madame Stoltz är jättevackert. Jag har titat på det själv. De har en annan modell också, som är en högre variant med två hyllplan, också mycket vacker. Jag har ännu inte bestämt mig för vilken jag vill ha.Disk blir det ju en hel del på torpet, så det är kul att det finns vackra diskställ, för de står ju framme hela tiden..! Ha en trevlig dag/Ankan

    SvaraRadera
  14. Det var jättefint, önskar jag hade en sådan härlig hörna jag med. Men när jag sitter vid datorn så är det i ett skitigt tonårsrum?! Snacka om inspiration tjejer....//kat

    SvaraRadera
  15. Mycket smakfull datahörna måste jag säga!! Mari.

    SvaraRadera
  16. kikar in och njuter lite av allt vackert.

    Ha en trevlig kväll!

    kram Jea

    SvaraRadera
  17. Jättefint... kan tänka mig att det blir mycket bloggande när man har en så fin hörna att sitta i ;-)

    SvaraRadera
  18. Såå fint, hörnor som den gör till och med bloggandet ännu roligare!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker hörna, där är det skönt att sitta och fnula på bloggonlägg, kan jag tro!

    SvaraRadera
  20. Så himla fin arbetshörna alltså, måste vara en fröjd att få sitta där!

    SvaraRadera
  21. Tack! Det är verkligen kul att sitta här och blogge, vi är så nöjda! Försöker iaf att hålla det städat, inga ppapershögar här inte, hihi!

    Kanske jag spridit lite inspiration till er som inte tycker ni har så mysiga hörnor!

    Elinsstuga, visst är diskstället värt sina slantar!

    Kram M

    SvaraRadera
  22. Glömde ju! Mimmi, knopparna kommer från Indiska!

    SvaraRadera
  23. Vilken otroligt trevlig arbetsplats. Jag tänker nästan inte på att det står en dator där (anti elektronikgrejer och vill gärna dölja dem så gott det går) Det har du verkligen lyckats med, kanonfint!

    SvaraRadera