fredag 27 november 2009

Allt i hemmet och tävling!

(Bild Ellis Corner)

Hej! Hoppas solen lyst lite på er också! Här tycker jag mig se en skymt av den bakom molnen!

Vår lilla familj syns just nu i tidningen Allt i Hemmet (nr 1)! Har ännu inte själv fått tidningen i lådan så jag är supernyfiken! Det är lite utebilder som är med, resten av bilderna kommer i ett senare nummer. Spännande!!

För att fira det plus att jag snart haft 800 000 besökare så blir det tävling! Priset kommer från nätbutiken Ellis Corner och är en valfri Tomtenissa eller Tomtenisse från Maileg i storleken medium. Jag lottar ut två stycken! Allt ni behöver göra för att delta är att lämna en kommentar här i min blogg där ni skriver vilken tomte ni önskar, länka gärna till tävlingen! Även ni utan blogg kan delta, klicka bara i anonym när ni lämnar kommentar istället!

Jag drar en vinnare nästa fredag (4/12).

Lycka till och trevlig helg!

Kram M

290 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vill jättegärna vara med i din tävling :-) Om jag vann så skulle jag vilja vinna den röda med stickad tröja. Supersöt!

    Krams

    SvaraRadera
  2. Jag älskar Maileg... äger ingen tomtenisse så jag tar chansen att vinna en här :) Alla är såååå fina så jag blir såklart överlycklig om jag vinner - vilken modell det blir spelar alltså mig ingen roll :)

    Ska kolla in Allt i Hemmet eftersom jag är ett stort fan av din blogg :)

    Må så gott! Kram från mig

    SvaraRadera
  3. Å för en fin vinst :) Om jag skulle haft tur att vinna så skulle jag vilja ha pojk tomten med röda byxor .
    Hoppas dagen din blir fin :)

    SvaraRadera
  4. Måste genast köpa Allt i Hemmet! Så kul!! Jisses så många besökare du haft, vilket jag förstår!!
    Jag hoppar tävlingen men önskar dig en mysig första advent!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vill gärna vara med och tävla :)

    önskar mig i så fall: Tomte med grå byxor

    Tack för att vi får kika in i din härliga blogg!

    Min mail om jag skulle bli den lycklige vinnaren: malin_blomqvist@live.se

    //Malin

    SvaraRadera
  6. Åh! Vilket pris, hoppas jag har turen att vinna den här gången!

    Jag skulle isåfall hemskt gärna vilja ha tomtenissan med en röd stickad klänning.

    SvaraRadera
  7. I och med att jag känner mig som en tomtenissa så skulle en sådann passa brevid mig i köket.
    Vad roligt med så många besök, det är ett bevis på att du har en bra blogg.
    kram sara

    SvaraRadera
  8. Vilken bra tävling! Jag skulle gärna vinna tomten med grå byxor...

    Grattis till en inspirerande blogg!

    SvaraRadera
  9. GRATTIS till antalet besökare :)
    Måste ta och köpa tidningen Allt i hemmet :)

    Jag vill jättegärna vara med i din tävling och om jag skulle ha sådan tur att jag vann så tycker jag att den lilla tomten med gråa byxor är otroligt söt :)
    Jag länkar hos mig.

    Önskar dig och din familj en mysig helg.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  10. Hej! Men åhh de som jag har suktat över i ett år nu- de är såå fina! Jag hade nog valt nissen med grå byxor! (eller en med klänning- kan inte bestämma mig) Nu håller jag tummarna!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Åh visst är det ni som är familjen som vandrar tillsammans med stickade tröjor :-)? Reportaget var ur-vackert, så otroligt fina bilder!! Roligt att se resten inifrån sedan. Kram, Anette
    p.s jag har dom där nissarna så jag överlåter min lott till någon annan ;-).

    SvaraRadera
  12. Men åhh vilken fin vinst! Grattis till ett enormt antal bloggläsare! Självklart länkar jag från min blogg :-).

    Kram M

    SvaraRadera
  13. Men jag glömde ju skriva vilken tomte jag skulle vilja ha om jag vinner. Gravidsenil... ;-).

    Jag skulle jättegärna ha den fina tomtenissan med rödvitrandig klänning.

    Nu håller jag tummarna!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  14. Vilket pris, vilken julklapp. hoppas att jag kan vinna någon gång.

    Jag skulle gärna vilja ha tomtenissan med en röd stickad klänning.

    Malin Fredlund

    SvaraRadera
  15. Jag vill gärna vara med och tycker om alla tomter.
    Tiina

    SvaraRadera
  16. Mycket trevligt repotage om er i tidningen :)

    Då jag precis flyttat hemifrån och står helt utan julpynt så skulle en liten Tomte med blå byxor vara ett trevligt sällskap och verkligen lysa i sin närvaro :)

    Trevligt första advent!

    SvaraRadera
  17. Grattis till en imponerande besökarskara! Och jag ser fram emot tävlingen när du passerat en miljon - om det är såhär fina priser när du passerar 800'! Nissen med de grå byxorna blev jag handlöst förälskad i, han skulle bo finfint på min vita punschveranda. :)

    SvaraRadera
  18. Gud vad kul! Själv har jag fullt upp med att fixa inför nästa ons då är det mitt hem som skall fotas. Spännande!! Vet inte riktigt vad jag gett mig in på, men det blir nog bra!
    Klart man vill tävla, en perfekt julklapp till en liten Malte som är två år.Så en tomtenisse skulle nog bli bra!!

    SvaraRadera
  19. Åh jag vill jätte gärna vara med:) En med rödmöstrad klänning skulle passa fint hos mig:) Ha det fint!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  20. Hej där!

    Tomten med grå byxor får gärna flytta in hos mig.
    Jag har två snälla barn som gärna
    vill vara med och ta hand om honom.

    Tack snälla du för en galet underbar blogg och.
    Ha det bäst/
    Ska lägga en länk också.
    Annelie

    SvaraRadera
  21. vilken mysig tävling du har! Om jag skulle vinna väljer jag Tome med grå byxor. Tack för en insprirerande och toppen blogg! Kramis Sofie

    SvaraRadera
  22. Så klart jag vill vara med i din tävling! Jag bara älskar maileg! Om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag välja tomtenissan med rödvitrandig klänning. I ett hus fullt av bara pojkar tycker jag att jag kan få sällskap av iallafall en tomtenissa, hihi!

    Jag länkar från min blogg också, såklart!

    Kram och ha en skön helg!

    Mona

    SvaraRadera
  23. vad kul med tävling, klart man vill vara med :-)
    En tomtenissa med rödvitklänning skulle gärna få flytta hem till vårt kök!

    SvaraRadera
  24. Hej hej klart vi vill vara med. Tomte nissa med klänning röd vit randig.. Den skulle passa så fint i min lilla theas nya rum :O) Hälsninga a

    SvaraRadera
  25. Vilken fin blogg du har! Är gärna med och tävlar. Har aldrig provat tidigare så jag hoppas det blir rätt med adresser och sådant... Vinner jag spelar det ingen roll vilken tomte som flyttar hem till mig, de är lika fina båda två. Kram Jeanette

    SvaraRadera
  26. Jag vill gärna vara med och tävla. Om jag vinner skulle jag välja : Tomtenissa, liten, röd med stickad klänning ... den är så söt.
    Länker till din tävling på min blogg.
    Ha en fin dag. KRAM,
    Ann

    SvaraRadera
  27. hej! vilken fin present! jag hänger på! vinner jag så väljer jag en tomtenisse med röda byxor. ha en mysig första advent!

    SvaraRadera
  28. Tävlar gärna, och skulle jag vinna tycker jag att det är tomteflickan i röd stickad klänning som är sötast...

    Kram!

    SvaraRadera
  29. Åh jag vill gärna vara med! Jag älskar den med röd stickad klänning...

    SvaraRadera
  30. Stort grattis! Ska även bli spännande att se ert hem i Allti hemmet, ska hålla utkik!

    Jag vill såklart vara med i din tävling och önskar, om jag vinner, en tomtenissa med rödvit-randig klänning! Sååå söt! Länkar även från min blogg.

    Trevlig första advent!

    SvaraRadera
  31. Hej, har skickat ner mannen i mitt liv att köpa allt i hemmet:-)Jag har funderat på att inhandla en maileg tomte men kan ju hoppas på vinst här i stället. Jag tycker om tomten på bilden!
    Kram Lain

    SvaraRadera
  32. Jag är med! Önskar en härlig tomtenissa..

    SvaraRadera
  33. Stort grattis till ditt höga besöks antal. Men de är ju inte så konstigt. Din blogg är ju jätte härlig!

    Jag vill självklart ha chansen att vinna en sån underbar tomte. Har länge velat ha en men har inte råd. Blir nöjd med vilken som. Dom är lika underbara allihopa!

    Kram

    SvaraRadera
  34. Prenumererar på Allt i hemmet...e det reportaget som e fotat ute??? Härliga vinterbilder isåfall!!! <3 För övrigt så e din blogg en av mina favoriter å en av de första jag började följa. Underbart hem ni har!!!

    Jag skulle gärna vilja att en liten nisse eller nissa flyttar hem till oss...vilken spelar ingen roll. ;)

    Ha en trevlig helg...Lotta
    lotta29@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Vad spännande med Allt i Hemmet. Ska bli roligt att läsa :)

    Jag skulle bli jätte glad om jag vann en nissa med rödvitrandig klänning.

    Trevlig 1:a advent!

    SvaraRadera
  36. I´m up for this contest! If I win, I´d like to have a "tomte med gråa byxor". =)

    Have a great weekend!!!

    SvaraRadera
  37. jag vill gärna vara med och tävla.länkar i bloggen.
    Om jag sku råka ha turen att vinna väljer jag nån av nissarna med stickad kjol eller kjol med broderi.
    ~marita~

    SvaraRadera
  38. Hoppas du fått tag i tidningen nu. Härliga bilder om det är de jag tror! Ska bli roligt att få se mer.

    Jag vill gärna få chansen till en liten tomte. Tomtenissan med randig klänning är min favorit...

    Cathrin

    SvaraRadera
  39. Hej hej!

    Jag vill gärna vinna en Nisse till vår sons nya rum. Jag tror att han skulle bli så glad då....

    Tack för all inspiration!

    kram

    SvaraRadera
  40. Gratulerer med besøkstallene, skal også bli morsomt å se deg på trykk!

    Jeg har tenkt så leneg på å kjøpe meg en maileg-nisse, men det er visst en av de tingene jeg aldri kommer i mål med. Pleier ikke være med på konkurranser igrunnen, men tar et lodd her og krysserr fingrene!

    SvaraRadera
  41. ...åja, hvilken? Hvilken som helst!!! Men gjerne han med strikkegenser!

    SvaraRadera
  42. Jag vill gärna vara med i lotteriet

    SvaraRadera
  43. Hej! Jag vill tävla! Jag vill vinna! OM jag vinner (hoppas, hoppas) så vill jag ha en nisse!/Linda

    SvaraRadera
  44. Klart man vill vara med och tävla! Önskar mig tomtenissen!
    Ha en skön helg!/Marie - med bloggen Systrarna

    SvaraRadera
  45. Jag vill vara med och tävla, önskar Tomte, medium, grå byxor om jag skulle ha turen med mig =)

    Anna

    SvaraRadera
  46. Ååå älskar tävlingar.. Jag hade gärna myst med en Tomte med grå byxor =) Har faktiskt spanat in den under en tid nu ;)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  47. Gleder meg til å lese reportasjen om deg og ditt hus. Har jo fulgt med lenge på bloggen din. Har lenge ønsket meg en Nisse fra Maileg og skulle jeg være så heldig å vinne ønsker jeg meg:
    "Tomtenissa, medium, rödvitrandig klänning"

    Ha en fin helg!

    Kari :-)

    SvaraRadera
  48. Maileg tomtar kan man aldrig få för många utav, klart jag é me..

    Kram Anna

    p.s jag länkar till höger i min blogg...

    SvaraRadera
  49. Åh vilka härliga tomtar : ) Skulle jag vinna önskar jag mig tomten med röda byxor och stickad tröja!

    Trevlig helg!

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  50. Grattis till fint reportage och alla besökare här på bloggen...

    Jag är gärna med i utlottningen, gillar Tomtenissan!

    Jag länkar hit också...
    Kram Marie

    SvaraRadera
  51. Då får man hoppas på väldans mycket
    tur med en sån fin vinst.
    Jag skulle önska mig en nisse med grå byxa

    Kram från Ulrika
    evaulrika@yahoo.se

    SvaraRadera
  52. Vilken bra vinst! Är gärna med i utlottningen och skulle bli överlycklig av en nissa med en rödvit randig klänning... Länkar också från min blogg.
    Trevlig adventshelg!
    Önskar
    Maria

    SvaraRadera
  53. Hej M,
    Hoppar över tävlingen, men vill ändå säga att reportaget var jättevackert! Så härliga vinterbilder!! Önskar dig och din familj en trevlig första adventshelg!
    Kram Ansku

    SvaraRadera
  54. Vad roligt att kunna se ditt fina hem i tidningen. Grattis!

    /MVH Anna

    SvaraRadera
  55. Tack för en oerhört inspirerande blogg. Och vilken fin pris! Om jag skulle vinna, önskar jag mig en tomte med grå byxor.

    mairepri@yahoo.se

    SvaraRadera
  56. jag är gärna med och eftersom jag inte har nåt från maileg så spelar det mig ingen roll vilken av dem som flyttar hit om jag skulle vinna ;o)
    Länkar såklart!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  57. Älskar din blogg och vill gärna vara med i utlottningen!
    Om jag har turen att vinna så vill jag helst ha en tomte med grå byxor.

    /Ulrika S

    SvaraRadera
  58. Vilken tävling =) Självklart är jag med och tävlar! Om jag nu har turen att vinna så skulle jag vilja ha tomtenissen med de grå byxorna, även om alla är lika fina!

    Trevlig helg

    Annelie

    SvaraRadera
  59. Åh älskar dessa tomtenissar!Klart att jag vill vara med och tävla!Ska köpa nyaste Allt i hemmet också så att jag får se ert fina hem där med.
    Ha en skön helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  60. Hej! Åh jag skulle vilja vinna en tomtenissa med rödvitrandig klänning :) Supermysiga ju. Kram

    SvaraRadera
  61. Denna tävling vill jag jättegärna delta i, Maileg tomtarna är ju underbara. Om jag vann skulle jag vilja ha tomtenissan med röd stickad klänning! Tack för en mycket mysig blogg som jag gärna besöker! Ha en trevlig helg! MVH//Johanna

    SvaraRadera
  62. Hej! Kul med hemma-hos repotage. Jättefin blogg du har!
    Halkade in via Dalaliv.se
    Jag måste jag bara vara vara med i tävlingen och vinner jag vill jag ha tomten med grå byxor och beige skjorta. Hoppas på tur!
    Välkommen till mig på en kik. =O)

    SvaraRadera
  63. Hej!

    Vad spännande med ett reportage! Ska bli roligt att få se. Själklart vill jag vara med i din fina utlottning. Länkar förstås från min blogg. Nu håller jag mina tummar så hårt jag kan!

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  64. Kul med tävling och vad roligt för dig med så mååånga besökare!

    Blir nyfiken på reportaget, måste köpa tidningen imorgon!

    Tomtenissa med rödvit randig klänning önskar jag om jag vinner...!

    Glad Advent! /Johanna

    SvaraRadera
  65. OJ vad jag kommer att hålla mina tummar tills på fredag, älskar maileg, tyvärr äger jag aldeles för få (bara en) men villken chans , men för modligen kommer jag få slåss med väldigt många. med tanke på både pris och villken fantastisk blogg du har.
    ha dte bra// Mikaela.

    SvaraRadera
  66. Hej!
    Jag vill gärna vara med i din tävling!

    Om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag välja tomtenissan med rödvitrandig klänning.

    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  67. hej!
    Jag läser ofta din blogg, så klart jag vill vara med och tävla om en TOMTENISSA

    Kram
    Maria

    bergquist_maria@hotmail.com

    SvaraRadera
  68. Tomtenisse eller tomtenissa spelar ingen roll, de är lika underbara! Hoppas på tur i din tävling!
    Adventskram/agneta@

    SvaraRadera
  69. Vilken mysig vinst :) Jag skulle välja tomtenissan om jag skulle ha turen att vinna.


    Kram Linda

    SvaraRadera
  70. Hej!
    Vill jättegärna ha tomtenissen med grå byxor! Tack för en vacker blogg!
    Hälsningar,
    Lotta B.

    SvaraRadera
  71. Hej!


    Jad vill sååå gärna delta i tävlingen :) Om jag vann så skulle jag välja Tomtenissan i rödvitmönstrad klänning.

    Tack snälla Du för din underbara blogg! Jag är svensklärare och undervisar i högstadiet här i Finland. För att vårda mitt språk så försöker jag exempelvis läsa mitt älskade svenska så mycket som möjligt. Jag tycker också väldigt mycket om inredning i lantlig stil. Din blogg är helt fantastisk och fyller båda av mina intressen.

    Jag hoppas den allra vackraste juletiden för dig och din familj!


    Med vänlig hälsning,

    Johanna från Finland

    SvaraRadera
  72. O vilken rolig tävling...
    Jag skulle så gärna vilja ha en tomtenisse med grå byxor...
    Tack så jättemycket för en uderbar blogg...

    //Ulrika (justu.by.u@gmail.com)

    SvaraRadera
  73. Grattis till alla besökare! Och till bilderna i tidningen. :D
    Gillar din sida...
    Skulle jag vinna en nisse så spelar det inte så stor roll vilken. Gillar nissar och nissor över huve taget :D
    Kram Madde

    SvaraRadera
  74. Hejsan,
    Grattis till alla besökare, kul!
    Din blogg är jätte mysig, läser alla inlägg=).
    Jag är jätte gärna med i din tävling, om jag har lyckan att vinna skulle jag vilja ha den nissen med grå byxor.
    Jag länkar gärna.
    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  75. Grattis till alla besökare, jag är inte förvånad. Jag älskar maileg och det spelar egentligen ingen roll vilken jag vinner, alla är så fina. Men allra helst vill jag ha en tomtenissa med randig klänning.

    Tack för den fina änglapållen, jag fick den idag :-)

    Kram Ulrica

    SvaraRadera
  76. Åh, Tomte nisse med GRÅ byxor hade suttit fint hemma hos oss, håller tummarna och önskar alla lycka till :)

    Kram Jojo

    SvaraRadera
  77. Tycker alla är lika fina så självklart vill jag vara med och tävla!
    Ha de gött!

    SvaraRadera
  78. Vad spännande!måste hålla ögonen öppna efter nästa nummer av allt i hemmet. Klart jag vill vara med och tävla! Tomtarna är super fina, om jag skulle vinna spelar det ingen roll vilken som flyttar hit : ) (Länkar naturligtvis från bloggen)

    SvaraRadera
  79. Tomtenissan med röd stickad klänning var jättesöt så henne hoppas jag på att vinna!! Vad spännande att vara med i Allt i Hemmet. Ha en mysig första advent! //Camilla

    SvaraRadera
  80. Jag är jätte gärna med och tävlar! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha tomten med dom röda byxorna. Kramar från Stina i Luleå

    SvaraRadera
  81. Hej!

    Åh, vad spännande med ett reportage i Allt i Hemmet, ska absolut köpa ett ex! Din blogg är så inspirerande :) . Jag bor i ett sekelskiftshus och älskar att inreda i vitt! Självklart vill jag vara med i tävlingen, Maileg har ju bara helt underbara grejer!!! Har jag turen att vinna skulle jag vilja ha en tomtenisse med röda byxor :).

    Kram Karolina

    Mailadress: karolina_damberg@telia.com

    SvaraRadera
  82. Jättefin blogg- så inspirerande! Får kolla in er i Allt i hemmet. Om jag vinner tävlingen önskar jag mig tomten med grå byxor och halsduk. /Stina

    stina.melin@yahoo.se

    SvaraRadera
  83. Tack för en kanonfin blogg. Är dessutom jättenöjd med min dotters dina dop-pålle som du gjort :-) Vinner jag önskar jag min tomtenissen med grå byxor. Den är helt underbar!
    MVH Majas Mamma

    SvaraRadera
  84. Halkade in här i jakt på julinspiration! :) Och så ser jag att man kan vinna en sådan där superfin tomte!! Självklart är jag med och tävlar och jag skulle bli såå glad om jag vann! =) Alla är superfina, men om jag ska välja blir det tomtenissen med grå byxor! *hoppas* *hoppas*

    /Maria

    SvaraRadera
  85. Grattis till 800 000 och reportasget i tidningen!

    Om jag vinner vill jag gärna ha tomten med grå byxor.
    Fint pris!

    SvaraRadera
  86. Åh vilka fina priser du lottar ut!!! Jag tycker dom är så fina allihopa nissarna, men kanske en nissa i röd klänning blir bra för mig tack =)

    Ha det bra i advent! även om denna jul ser ut att gå mer i grönt... kram!

    /MariaJ.

    SvaraRadera
  87. Jordgubbar med mjölk, en av mina favoritbloggar sedan länge. Jag skulle välja nisse med röda byxor om jag vann. Tyvärr har jag ingen egen blogg, har nog inte tillräckligt med fina saker att visa. Kanske skulle en Mailegnisse lyfta hemmet.
    Tack för trevlig läsning några gånger i veckan. MVH Kristina
    kristina.k-magnuson@telia.com

    SvaraRadera
  88. Grattis. Förstår att du vill fira! Jag är också med och firar och om jag vinner önskar jag mig Tomte, medium, grå byxor.

    Länkar såklart också:

    http://evamar.blogg.se/2009/november/tomte-4-december.html

    SvaraRadera
  89. Jag vill gärna vinna tomte med grå byxor.

    Ha en härlig helg.

    SvaraRadera
  90. Hej! GRATTIS och jag förstår att du har sååå många besökare eftersom du har en underbar blogg!!! :-)
    Jag deltar gärna!!! :-)

    OM jag skulle vinna...skulle jag välja sötnosen med röda byxor!!!
    ;-)

    SvaraRadera
  91. Grattis till så många besökare :o) Du har en jätte fin blogg! Har följt den ett bra tag:o) Vill så klart vara med och tävla. Om jag skulle vinna, hade jag gärna velat ha tomtenissan med röd stickad klänning, tycker hon är jätte fin.
    Länkar så klart från min blogg!
    Hoppas du får en trevlig helg!
    // Carolina

    SvaraRadera
  92. Grattis till så många besökare :o) Du har en jätte fin blogg! Har följt den ett bra tag:o) Vill så klart vara med och tävla. Om jag skulle vinna, hade jag gärna velat ha tomtenissan med röd stickad klänning, tycker hon är jätte fin.
    Länkar så klart från min blogg!
    Hoppas du får en trevlig helg!
    // Carolina

    SvaraRadera
  93. Grattis till 800 000!
    är gärna med och tävlar. Om jag vinner så blir tomtenissen fin till en av mina småkillar.
    lin_eri@hotmail.com

    SvaraRadera
  94. Hej
    Jag vill jättegärna vinna en tomtenisse.Tycker din blogg är kanon.
    Kramar Ida.

    SvaraRadera
  95. Hej..Självklart vill jag vara med och tävla om en maileg nisse, spelar ingen roll på byx-kulör, han skulle passa in hursom helst!! ;)
    Tack för en toppen-blogg!
    Mvh Maria (kabus@live.se)

    SvaraRadera
  96. Igår kom julsakerna fram. Något saknas? Vinner gärna!

    vh
    Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  97. Är gärna med och tävlar:)
    Tomte med röda byxor var så fin i sin stickade tröja!

    Ha en bra första advent imorgon.

    / Malin (malinskalberg@hotmail.com)

    SvaraRadera
  98. Hej!
    Jag är en trogen läsare av din blogg och hoppas nu på att vinna en tomtenissa med randig klänning!

    Ha en skön helg

    Anna

    SvaraRadera
  99. Hejsan

    Så klart man vill vara med och tävla! :-)
    Om jag har turen på min sida önskar jag mig en tomtenissa med rödrandig klänning.

    Tack för en superinspirerande och härlig blogg!

    SvaraRadera
  100. Åh en maileg nisse/nissa står högst på min önskelista till tomten;P

    Spelar egentligen ingen roll men om jag mot förmodan skulle ha en chans att vinna så skulle jag nog vilja ha en nissa.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  101. Hej
    Jag tävlar jättegärna. Länkar ifrån min blogg & hoppas jag vinner en tomtenissa. Mvh Titti

    SvaraRadera
  102. Jag vill gärna vinna en söt liten tomte har jag turen att vinna vill jag ha en tomtenissa.

    Jag har precis fått tidningen och bara blädrat i den får läsa den nogrannare för att inte missa reportaget hemifrån dig.

    Trevlig helg
    Maria

    SvaraRadera
  103. Åh, de är så underbara! En dröm vore det, att vinna tomten med röda byxor och stickad tröja!

    Mvh Helena
    helena_aleberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  104. Hej!
    Antagligen finns det ingen som helst chans att jag drar den vinnande lotten.. Men vinsten är så fin att jag bara måste delta!!

    Jag skulle helst vilja vinna:
    "Tomtenissa, medium, rödvitmönstrad klänning"

    Sååå läcker!

    Jag har länkat till tävlingen i min JULBLOGG:

    http://julaftonsmorgon.blogg.se/2009/november/vinn-en-tomtenisse.html

    *STOR KRAM OCH GOD JUL!*
    Elin

    elingustafson1@hotmail.com

    SvaraRadera
  105. Vill jättegärna vara med och tävla!
    Om jag har turen att vinna önskar jag mig tomten med grå byxor.
    Ha en mysig advent,
    Fia

    SvaraRadera
  106. Åh, jag som har sparat det nya numret av Allt i hemmet tills jag ska ta mig ett bad och njuta! Nu kanske jag måste kika i den på en gång...
    Hursomhelst så är jag gärna med och tävlar om en Tomtenissa i rödvitrandig klänning, som jag skulle välja om jag hade den stora turen att vinna =) Håller tummarna.

    SvaraRadera
  107. super fin. skulle vilja vinna "Tomte, medium, grå byxor"

    mail: linda.hallstensson@hotmail.com

    TREVLIG HELG!

    SvaraRadera
  108. Hej!

    Jag har ingen blogg men följer din med glädje och nyfikenhet! =)

    Jag vill gärna vara med i din tävling och alla tomtar är så fina så vilken av dom det skulle bli spelar ingen roll.

    Trevlig helg!
    Mvh Annika

    tindra_troll@hotmail.com

    SvaraRadera
  109. Hej!
    Jag har just köpt Allt i hemmet men har inte hunnit bläddra i den - jag återkommer med rapport! :-) Grattis till antalet besökare som jag har full förståelse för varför de "hänger" på din blogg! ;-)

    Jag tyckte minsann att stora tomten med grå byxor tittade lite extra bedjande på just mig. Kanske skulle den trivas i vårt gamla hus och lysa lite extra med tomtekänsla?!

    SvaraRadera
  110. Vill gärna vara med och tävla!

    Önskar mig om jag har tur i så fall: Tomte med grå byxor.
    Grattis till alla dina besökare och till repotaget i Allt i hemmet. Jag får nog gå och köpa mig en tidning så jag får läsa mer om dig!

    Nu hoppas jag på tur!
    Ha en skön advent!
    Märta

    SvaraRadera
  111. Som fattig student skulle den söta lilla tomtenissan med röd stickad klänning med knappar bli en utmärkt julklapp till mamman min! håller alla mina tummar hårt tills på fredag.

    SvaraRadera
  112. Grattis till alla dina besökare, du har en superfin blogg så jag förstår att vi är många som vill titta in hos dit. Om jag har turen och vinna så vill jag ha:Tomtenissa med rödvit randig klänning
    Jag länkar och håller tummarna.
    Ha en skön advent.

    SvaraRadera
  113. Hej!

    Jag vill gärna vara med i din fina tävling. Om jag vann skulle jag önska mig "Tomte, medium, röda byxor".
    Nu håller jag tummarna!

    Kram Sandra
    (santtu_nyberg@hotmail.com)

    SvaraRadera
  114. Hej!

    Åh vad roligt, måste köpa tidningen läsa om dig. Följer din blogg och tycker du har det så fint.

    Självklart vill jag vara med och tävla och min favorit tomtenissan med röd stickad klänning

    Ha en fin första advents helg,

    Karin
    ikarin@live.se

    SvaraRadera
  115. Hej! du har så fint!självklart vill jag vara med i tävlingen med chans att vinna en sådan fin kanin. För mig spelar det ingen roll vilken av dem, de är superfina båda två. Stor kram och ha en go 1:a advent!kram Lisa

    SvaraRadera
  116. Men guud vilka fina, har faktiskt kollat på domdär tomtarna med inte tagit mig råd att köpa en så jag vill mer än gärna vara med och tävla om en och om jag vinner skulle jag vilja ha: Tomte, medium, grå byxor! :D

    Tack för en supermysig blogg!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  117. Tomtenissa, rödvidmönstrad klänning!

    SvaraRadera
  118. Hejsan! Jag skulle jättegärna vilja vinna en TOMTENISSA MED RÖDVITMÖNSTRAD KLÄNNING! Du har för övrigt en otroligt vacker och inspirerande blogg.

    offiss@hotmail.com

    SvaraRadera
  119. Hejsan! Jag skulle jättegärna vilja vinna en TOMTENISSA MED RÖDVITMÖNSTRAD KLÄNNING! Du har för övrigt en otroligt vacker och inspirerande blogg.

    offiss@hotmail.com

    SvaraRadera
  120. Kikar in till din mysiga blogg varje dag och vill så klart vara med och tävla! En nissa med rödvitmönstrad klänning hade varit välkommen hem till mig och mina pojkar!
    Anna I. (annaingemark@yahoo.se)

    SvaraRadera
  121. Å,vill jättegärna vara med i din tävling! Om jag skulle vinna vill jag ha tomten m grå byxor eller med stickad klänning. Kan inte bestämma mig...som vanligt :)
    Har fått nyaste Allt i hemmet, roligt att se "bekanta" :) Känns som man känner många av er som bloggar eftersom man läser varje inlägg. Hoppas ni får en fröjdefull jul!
    Kram Katarina.

    SvaraRadera
  122. Hoppsan, glömde ju in mailadress! Jaja, inte helt olikt mig...
    42066-1@telia.com
    Kram Katarina.

    SvaraRadera
  123. En tomte med blå byxor vill jag ha om jag vinner i tävlingen. Kul att hitta ännu en inspirerande blogg att utforska.

    SvaraRadera
  124. Oj, vilka fina vinster! jag vill gärna vara med, om jag vinner vill jag ha tomtenissan med rödvit-randig klänning. Jag länkar på min blogg. Kramis

    SvaraRadera
  125. Jättefina vinster!

    Om jag vinner så vill jag ha tomten med grå byxor. :)

    Min mailadress är: jenny85_@hotmail.com

    SvaraRadera
  126. Åh om jag vann skulle jag vilja ha tomtenissan med den rödvitrandiga klänningen! Trevlig advent!
    ~Josefine

    SvaraRadera
  127. Grattis till en himla massa besökare ;o).

    Om jag vann skulle jag vilja ha tomten med blå byxor.

    //Linda

    SvaraRadera
  128. Hejhallå!

    Grattis till reportage, skall bli sååå spännande!

    Vilka superfina priser!! Om jag vinner blir jag glad för vilken som. Det är ju svårt att välja bland alla fina :D
    Måste jag välja så blir det nog en nisse i blå byxor :D

    kram o trevlig advent

    SvaraRadera
  129. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  130. Hejsan!

    Stort grattis till repotage, och till besöksräknaren.

    Du har en riktig fin blogg och ett underbart fint hem, så det är inte så konstigt att många kikar in till dig.Jag är en daglig besökare iaf :)

    Jag är gärna med och tävlar, länkar till min blogg.
    Om jag hade haft turen med mig, skulle jag vilja ha den tomten du visar i detta inlägg...han är bara för gullig!!

    Ha en riktigt mysig 1:a advent
    Kram Malin

    SvaraRadera
  131. oj detta kan man ju inte missa!! vilken tävling!!! underbar!!

    Om jag nu otroligt nog skulle ah turen att vinna så skulle jag önska tomtenissen med gråa byxor..ljuvlig!! :)

    kramar elin

    SvaraRadera
  132. For en fin premie! Gratulerer med alle de besøkende. Det er jo ikke så rart, for bloggen din er så fin!

    Hvis jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg meg tomtenissa med rød strikket kjole.

    Ha en god helg! :)

    SvaraRadera
  133. Hej M!
    Vilken fin tävling, är gärna med:)
    Om jag skulle ha turen att vinna önskar jag mig tomten med gråa byxor! Länkar från mig.

    Sitter med senaste numret av Allt i Hemmet bredvid mig, vilka fina bilder:) Ser fram emot kommande reportage om ert hus!

    Ha en mysig första advent,

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  134. Å vad kul MÅSTE köpa Allt i Hemmet!

    Jag vill självklart oxå vara med på tävlingen. Älskar MAILEG ♥

    Skulle vara mysigt å ha en liten NISSE att vila ögonen på ♥

    Om jag skulle ha ÄRAN att vinna så skulle jag önska mig den söta tomten med gråbeiga byxor, beigefärgad skjorta med röd kryss i halsen, rödvit halsduk och förstås röd tomteluva och vantar på händerna ♥

    Önskar dig en supermysig första Advent ♥ Kram Linda

    SvaraRadera
  135. Självklart vill jag vara med att vinna. Tomtenissa eller tomtenisse spelar ingen roll. Ser fram emot nya allt i hemmet ;-) /Katarina

    SvaraRadera
  136. Tycker så mycket om din blogg! Inspiration!Önskar vinna en söt tomtenissa!malinlundberg@mail.com

    SvaraRadera
  137. Hej!
    Tack för en fin blogg!
    Skulle vara väldans trevligt att vinna en fin tomte nissE (grå byxor) Så jag länkar! :-)
    Ha en fin 1:a advent!
    Kram

    SvaraRadera
  138. Vad kul med reportaget. Är ju prenumerant så jag ser fram emot när nummret landar i lådan.

    Självklart vill jag vara med och tävla om en maileg Nisse.
    Fick en tjej förra året av en vän så hon skulle nog hemskt gärna ha sällskap av en pojke i grå byxor.

    Håller både tummar och tår att jag denna gången har turen med mig.
    Massor adventskramar Lina

    SvaraRadera
  139. Hej!
    Skulle gärna vilja vara med i din tävling. Drömmer om tomtenissen i blå byxor, så fin!
    Önskar dig och din familj en fin första advent.
    MVH Jenny
    jenny_rahm@hotmail.com

    SvaraRadera
  140. Jag vill gärna vara med och tävla! Om jag vinner väljer jag tomtenissan med rödstickad klänning. Länkar från min blogg.

    SvaraRadera
  141. Oh ja jag vill gärna vara med o tävla! Vilken jag vinner spelar ingen roll, båda är lika fina!

    Ska hålla utkik efter tidningen i affären!

    kram Anna o god jul!

    SvaraRadera
  142. Underbar tävling, älskar Maileg. Så härliga produkter. Skulle nog vilja vinna Maileg Tomtenissa, medium, röd stickad klänning.

    Grattis till antalet besökare och tidningsartikeln.

    abackman66 at hotmail.com

    SvaraRadera
  143. Oh, vilken mysig tävling! Om jag skulle vinna skulle jag vilja ha "Tomte med grå byxor" =)

    e-mail: malin [alfakrull] erian.se

    SvaraRadera
  144. Hej

    jag är gärna med och tävlar och skulle bli nöjd med vilken som helst =) men en tomtenissa hade kanske sått lite högre upp på listan!
    Länkar på min blogg.

    kram Jenny

    SvaraRadera
  145. Hej! klart man vill vara med i din fina utlottning,länkar också. Om jag vann skulle jag vilja ha tomtenissan med randig klänning. ha en mysig advent. kram Ulrika

    SvaraRadera
  146. Vilken fin tävling :-)!

    Jag är gärna med och håller tummarna för att jag vinner en tomtenisse med grå byxor - en perfekt julklapp till min lille systerson.

    Länkar i min blogg!

    Trevlig 1:a advent!

    Kram från Anette

    SvaraRadera
  147. jag vill gärna vara med i tävlingen. Den med röd klänning tycker jag är finast.

    SvaraRadera
  148. Grattis till många besökare!!!

    Jag prenumererar på Allt i Hemmet så jag ska läsa om er då.

    Jag är gärna med och tävlar om den söta tomtenissen/nissan. Om jag vinner spelar det ingen roll vilken jag får, kul med överaskningar.


    Titta gärna in på min blogg där jag har en tävling där man kan vinna en söt julkökshandduk.
    www.vorblomman.blogspot.com

    Ha en fin första advent!

    SvaraRadera
  149. Hoppsan!!
    Glömde ju skriva i förra inlägget att jag givetvis länkar på min blogg.

    :D

    SvaraRadera
  150. Grattis till så många besökare! Det är du värd, du har verkligen en underbar blogg!

    Om jag skulle ha turen att vinna så skulle jag vilja ha nissen med gråa byxor,såå söt!
    Kickan

    SvaraRadera
  151. Jättefin och inspirerande blogg. Om jag vinner skulle den nissen med grå byxor,passa bäst i Boda .Lisa

    SvaraRadera
  152. Hej!

    Vill gärna vara med i tävlingen!
    Skulle vilja vinna en tomtenissa med vitrödrandig klänning!


    Ha det bra!
    Mvh Liza

    Liza297@hotmail.com

    SvaraRadera
  153. nice blog you have,get manny ideas from it,especially this christmas!!
    Nice picture of the nissa.
    Thanks to al other bloggers too for the inspiration!
    Harriette Ligtendag,Roosendaal ,Holland

    SvaraRadera
  154. Hejsan! Jag skulle väääldigt gärna vilja ha en nissa med vit-rödrandig klänning. /enordlander@hotmail.com

    SvaraRadera
  155. Hej! Nu är tävlingen länkad på min blogg! :-) Skulle gärna vilja vinna en liten nissa med randig klänning! Otroligt fin blogg för övrigt. //offiss@hotmail.com

    SvaraRadera
  156. Klart man vill vara med att tävla om dom underbara nissarna. Jag tycker den med grå byxor är så fin. Tack för en super bra blogg. Hoppas du och din familj får en bra jul!
    Camilla Bengtsson

    SvaraRadera
  157. Oj, så skoj, GRATTIS! Det är så roligt att läsa tidningar med inslag från bloggar man "känner" :-) Så den tidningen ser jag verkligen fram emot när den dimper ner i lådan! Självklart vill jag också vara med och försöka lägga vantarna på en maileg nisse, har en liten micro sedan tidigare, men den ger min dotter inte mycket för... så en lite större maileg nisse med frå byxor får gärna bosätta sig hos oss på Sockenvägen!

    Har länkat: http://lurans.blogg.se/2009/november/angel.html

    Kram,
    Therese - Sockenvägens Söta

    SvaraRadera
  158. hEJ!

    Jag vill jättegärna vara med i tävlingen och länkar givetvis :)
    En tomtenisse önskar min dotter om vi skulle vinna ;)

    Kram, Ulrika

    SvaraRadera
  159. Hej,

    Vilka underbara tomtar, vill gärna vara med och tävla.

    Tycker alla är fina så jag skulle bli glad över vilken som helst.

    Hoppas på tur nu i jul :)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  160. Hej!

    Jag vill gärna vara med och tävla :-) Vinner jag vill jag ha Tomte, medium, grå byxor.

    Ha det bra!
    Kram Lina

    SvaraRadera
  161. Grattis till antalet besökare!

    Jag vill gärna vara med i din tävling och hoppas på vinst, önskar mig en nisse med gråa byxor eller en nissa med röd stickad klänning.
    Hoppas du haft en mysig 1:a advent!
    KRAM
    Anna
    PS. Mail om jag vinner anna.lygnegard@hotmail.com

    SvaraRadera
  162. Vi har två redan, och lilltjejen vill jämt ha dem. Jag vinnner gärna tomtenissan.

    SvaraRadera
  163. Hej!
    Tycker mycket om din blogg.
    Om jag har turen att vinna väljer jag tomtenissen.
    pedra.gustafsson@vargarda.se

    SvaraRadera
  164. Hej!
    Underbar blogg du har(och så söta snöflingor)
    Om jag vinner önskar jag såå gärna
    Söt mediumstor tomtenissa med rödvitrandig klänning med dekoration på mage... :)

    Många kramar Annika
    http://www.agnesstig.blogspot.com
    annika.carlsson@telia.com

    SvaraRadera
  165. Hejsan!
    En sån fin blogg du har och grattis till så otroligt många besök. Vill gärna vara med och tävla om en tomte, alla är lika söta så modellen spelar ingen roll. Länkar från min blogg.
    Ha en trevlig väntan på julen!
    -Monica-

    SvaraRadera
  166. Åhhh, jag tycker liksom många andra oerhört mycket om dessa tomtar och är gärna med i din utlottning.
    Om jag vinner är jag intresserad av tomte med grå byxor.
    Tack för en härlig blogg med mycket inspiration!
    Kram och god jul.
    susaericsson@yahoo.se

    //Susanne

    SvaraRadera
  167. Hej!

    Jag vill oxå vara med. Om jag vinner vill jag ha tomten med blå byxor. =)
    Länkar från mig!
    // Verra

    SvaraRadera
  168. Klart jag vill vara med och tävla om finaste vinsten från en underbar butik.

    Lägger in en länk

    Kram /Marit

    SvaraRadera
  169. wow, for en premie!
    jeg har forelsket meg i den typen du har limt inn i innlegget ditt...

    Linker selvfølgelig...

    klem Beate

    SvaraRadera
  170. Sorry, glömde.... Om jag vinner vill jag gärna ha en nisse med grå byxor.

    SvaraRadera
  171. Å en sån underbar tävling- klart jag är med;) Om jag blir den lyckliga vinnaren önskar jag en Tomtenisse!

    Fortsatt trevlig första advent! Mvh Elin elinhagy@hotmail.com

    SvaraRadera
  172. Godafton. Jag önskar att vårt första barnbarn en liten liten pytte liten kille vann en tomte.
    Tyvärr får vi inte se honom ännu på grund av sin litenhet, så tomten kanske blir först.

    Kram från stolta morfar&mormor

    SvaraRadera
  173. Jag vill gärna vinna tomte medium blå byxor

    Har tipsat här

    http://molnboanna.blogg.se/2009/november/vinn-tomtenissenissa.html

    info@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  174. Hej
    Grattis till alla dina besökare!
    Jag är gärna med och tävlar och önskar mig en tomtenissa med röd stickad klänning. Länkar också!
    Kram,

    SvaraRadera
  175. Kul! :) Om jag vinner vill jag ha tomtenissen i grå byxor. ♥

    rosida@spray.se

    SvaraRadera
  176. Och jag som tjatar om dessa Maileg =)
    Om jag vinner skulle jag bli överlycklig för en tomtenissa med rödvitrandig klänning.

    Ha en fortsatt trevlig kväll!

    SvaraRadera
  177. Jag vill också vinna en tomtenissa!

    /Caroline hall@spray.se

    SvaraRadera
  178. Jag vill också vinna en tomtenissa!

    /Caroline hall@spray.se

    SvaraRadera
  179. Är gärna med i din tävling då jag älskar dessa tomtatr.

    Har jag turen att vinna så önskar jag mig en tomte med röd/vit randig kläning.

    Läser din blogg dagligen men är tyvärr dålig på att kommentera så jag är tyvärr då en av dina smygläsare ;-)

    Ha en skön söndagskväll.

    Kram Mettan

    SvaraRadera
  180. Tycker alla är lika fina, så du får gärna överraska mig om jag blir den som vinner. Isåfall ska jag ge den till min äldsta dotter (25 år)som älskar dessa tomtar. Hon önskar sig inget speciellt, men den här skulle hon bli jätteglad för.
    irene_e@spray.se

    SvaraRadera
  181. Hej!

    Åh vad söta de var! Jag skulle helst vilja vinna Tomtenissan med rödvitrandig klänning! Sååå söt!

    Jag länkar i min blog!

    Ha en trevlig vecka!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  182. Viljen trevlig tävling! Lille sonen skulle bli överlycklig om han fick bekanta sig med tomtenissan i rödvit klänning ijul. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  183. Jisses vad många som är med i tävlingen redan, men vem kan låta bli med så fin vinst? Jag skulle vilja ha tomtenissan om jag skulle ha den gigantiska turen att vinna!

    Har länkat med bild här: http://pysselkiisentavlar.blogspot.com/2009/11/tavla-om-en-tomte-412.html

    SvaraRadera
  184. Hej! Vilken fantastisk tävling!! Om jag vann en tomte, så skulle jag vilja ha nissan med randiga linneklänningen. Min älskade mamma skulle få den av mej för att hon alltid ställer upp så mycket och för att hon alltid sätter andra före sig själv. Tack för en jättefin blogg!
    Kram Camilla B

    SvaraRadera
  185. Hej,
    Jag skulle vilja vinna Tomte, medium, blå byxor.

    Mvh Johan Granström, jogranstrom@gmail.com

    SvaraRadera
  186. Hej! jag ar garna med! :) Om jag vann skulle jag onska den med gra byxor :)
    maria.bmast@gmail.com

    SvaraRadera
  187. Jag deltat väldigt gärna i den här tävlingen. Dessa tomtenissar är ju bara för söta.

    Jag skulle önska en tomtenisse med grå byxor. Den var verkligen jätte söt :)

    Håller alla mina tummar ;)

    SvaraRadera
  188. Hejsan,
    Åhh, jag hoppas verkligen jag vinner! I så fall vill jag
    vinna Tomte, medium, blå byxor.

    Mvh Annelie Knutsson,
    annelie_knutsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  189. Klart jag är med! Behöver en nissa i min nissefamilj :) Tomtenissa, medium, röd stickad klänning får gärna flytta in hos mig.

    SvaraRadera
  190. Hej!

    Grattis till antalet besökare!!
    Ååh.. man kan ju bara inte missa denna tävling..vad vore julen utan Mailegs tomtar :0)
    Vill gärna vara med och tävla om tomtenissen med grå byxor.

    Mvh, Tuija
    tuija_aaltokallunki@yahoo.se

    SvaraRadera
  191. Vilken mysig tävling och jag är gärna med. Då jag har ganska många tomtar men få tomtemorar så väljer jag tomtenissan med rödvitmönstrad klänning om jag nu skulle ha den turen!

    Har länkat:
    http://pyretpepsi.blogspot.com/2009/11/vinn-en-valfri-tomtenissa-eller.html

    SvaraRadera
  192. Hej, jag vill gärna vara med i utlottningen och det spelar ingen roll om det blir en Nisse el Nissa.
    Jag länkar såklart.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  193. jag skulle bli jätteglad om jag vann tomtenissen med grå byxor!! :)

    SvaraRadera
  194. Grattis till alla besökare! Jag vill jättegärna vara med och tävla! Om jag vinner skulle jag vilja ha Tomtenissa med röd stickad klänning. Lägger en länk till tävlingen till höger i min blogg.

    SvaraRadera
  195. Grattis till reportaget!
    Om jag vann skulle jag vilja ha tomtenissen med gråa byxor
    De är ju såå fina!
    Mvh
    Anna "utan blogg"
    miss.fighter@hotmail.com

    SvaraRadera
  196. hej!
    Jag är gärna med och tävlar. Har en blogg som jag inte kan jobba med nu då min dator är trasig. Vill gärna vara med och tävla och vill hellst ha en killtomte då jag har två pojkar här hemma. Kan inte gå in o titta på tomtarna nu heller men men.. snart är det fixat hoppas jag.
    Kram
    linda.camilla@hotmail.com

    SvaraRadera
  197. Hej =)

    Älskar Maileg tomtar och det bor redan 4 stycken här, men fler rymms med =) Vill jättegärna vara med i tävlingen.

    Häls: Maja

    SvaraRadera