lördag 26 februari 2011

Loppislördag


Emaljerat från Kockums.


En gammal söt servis för 130 kr.


Här pågår semmelbak och bygge!

En liten loppisrunda har hunnits med. Fynden växer inte direkt på träd men den söta emaljskålen kunde jag inte motstå. En hel massa porslin fick jag för 130 kr, vackert och gammalt! Ett hett tips för den som ska besöka en loppis är att komma i god tid, gärna en kvart innan öppning för att hinna med. Sedan brukar jag snabbt kolla av alla avdelningar för att sedan gå ett noggrannare varv.

Hoppas ni har en skön lördag!

Kram M

12 kommentarer:

  1. Vilka fina saker! Hadde fluks köpt en tallrik model druvan av deg:-)

    Hur går det med webbutiken?

    Kram Pia

    SvaraRadera
  2. Jisses vilket snyggt porslin du fått tag på :))
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fin servis! Somrig :)

    Jag har ett favvo-loppis, och det är så poppis, att man måste vara där 1 timme innan för att komma nära ingången. Herregud säger jag bara!!
    Kön ringlar sig låååång..

    Gillar verkligen golven du visar i inlägget tidigare..superfina.

    Ha en fin lördag, kram Sophia

    SvaraRadera
  4. Underbar porslin. Jag är förtjust i dem. Jag avundas dig som har härliga loppisar i närheten.

    Jag har svårt att hitta loppisar med bra priser. De flesta har överpriser på sakerna. Inte så kul.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilket fint porslin du köpt, loppis är så himla roligt man kan verkligen hitta fina fynd. Ha en fortsatt trevlig lördag, kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin och prisvärd servis. Man kan verkligen se hur mycket den har varit med om, tänk om den kunde tala.

    VI gör lika på loppisar vi, först en snabbkoll sen en lugnare då man plockar på sig och funderar fram och tillbaka.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  7. Åh vilka underbara fynd!
    Ha en finfin kväll!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  8. Såååå fina saker!!

    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  9. Åh sicka ljuvliga fynd du gjort!

    Ha en fin söndag! Kram

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Råkade hamna här via en annan blogg och blev så glad av dina vackra bilder. Hit in ska jag kika ofta. Ha en trevlig vecka!

    Susanne

    SvaraRadera
  11. vilka härliga fynd, och vilken fin blogg du har!
    här kommer jag titta in ofta :D

    // Jess

    SvaraRadera
  12. Så underbar servis, och billig! Längtar tills nästa loppis, då ska jag försöka hitta några fina tallrikar!

    Ha det gott!

    SvaraRadera