fredag 25 februari 2011

Stor & liten


Dammsugare för stor & liten! Golven kommer från Alloc och är ett laminatgolv. 
Färgen heter lutad furu med sidenmatt yta och fåror. Riktigt slittåligt!

Hej!

Härligt med fredag va? Här väntar en hel veckas sportlov = ledighet för mannen och barnen! Det tror jag vi alla behöver! Själv kommer jag fortsätta att bygga upp nätbutiken, jag väntar en hel massa varor nästa vecka! Sedan ska vi förhoppningsvis hinna en bit i bygget med mer råspont och målning av väggar. Idag bär det av mot färgaffären för att inhandla mattare färg!

Jag dammsuger våra golv varje dag. Det värsta jag vet är när golven är skräpiga. Jag är en riktig förespråkare av snygga vardagssaker som underlättar. I höstas köpte vi en ny dammsugare, en Electrolux Ultrasilencer, det ska vara den tystaste dammsugare på marknaden. Perfekt när man vill dammsuga när barnen sover! Snygg är den också, och rejäl! Självklart måste barnen också kunna hjälpa till med städningen!

Ha nu en riktigt skön helg!

Kram M

9 kommentarer:

  1. Min dammsugare är allt annat än tyst. Det räcker inte att tänka på barnen här hemma, nä, jag måste ta hänsyn till grannarna också när jag ska städa ;-)

    SvaraRadera
  2. Håller med! Dammsugaren är en "möbel" allså ska den vara snygg! Har också en vit!!
    Trevlig helg!
    Kraaaam!
    Liza

    SvaraRadera
  3. Åh, va skönt med sportlov! Det hade man behövt nu. :))

    Ha ett skönt lov och en härlig helg.

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det härligt med fredag och bara -3 grader idag i byn.
    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Åh vad fin! Drömmer själv om en bosch med gammaldags slang..sådan rutig...åhh bara en dröm för den vi har nu fungerar ganska så bra fortfarande!

    Men fungerar den lilla också eller är det en sådan låtsas som låter?


    Hoppas ni får en fin helg!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Tack för titten! Riktigt fint har du!!

    Therese

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in o önskar en skön fredag!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  8. Kikar in hos dig för att inspireras lite då och då :)Angående tapet till barnrummet.. jag har den röda kasper och jag är så himla nöjd med resultatet i min dotters rum. kika om du vill här:

    http://malousdagbok.blogspot.com/2009/07/solsken-busiga-barn.html


    eller här:
    http://malousdagbok.blogspot.com/2010/09/efterlysning.html

    Kram M

    SvaraRadera
  9. Vilken söt dammsugare barnen har :) Å om jag hade den energin och tiden att dammsuga oftare :/ Jag pillar med en massa annat istället jag. /Therese

    SvaraRadera