torsdag 18 februari 2010

Mums!


Inspirerad blev jag när jag bläddrade i den nya boken Bröllop & Fest som jag beställt från Panduro! Det är min favoritfotograf Mari Eriksson som fotat helt underbara bilder till boken - ren njutning för ögat! Jag tror att jag har fått ett litet hum om hur våra inbjudningskort till bröllopet ska se ut! Det börjar bli dags att skapa dem nu!

Har ni inte redan provat så måste ni köpa Ballerinakakorna med smak av kladdkaka, helt ljuvliga att doppa i mjölk! Inte helt nyttiga kanske men så goda! Nog för att jag är en förespråkare av hembakt men ibland så kan det vara kul (gott!) att prova köpebröd också!

Kram M

27 kommentarer:

  1. Kakorna ser farligt goda ut =)
    Spännande med bröllop och allt runtom.
    Ha en bra dag
    Fia

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är boken härlig? Älskar dom heliumfyllda ballongerna på bordet, såna ska jag ha fast ljusrosa...Kakorna är supergoda, toppen att doppa i varmt kaffe också :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Bra tips både på bok och kakor. Här planeras det ju också bröllop för fullt. Just nu är det fokus på att beställa ringar, svårt! Ska nog klicka hem en sån där bok till mig. Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med, boken ser jättefin ut! Kollade i den härom dagen!!
    Hmm.. kanske man ska gifta sig ändå... Vi har ju testat varandra i 15 år nu... *fniss*
    Ett stort lycka till med dina bröllopsplaner... Kommer nog bli alldeles ljuvligt.
    Superfina bilder!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Ungarna har bett om att vi ska köpa hemdessa kakorna vilket vi ska göra och frossa i, härligt att planera inför bröllopet!
    Ha en fin dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Ja, de där ballerina kladdkaka var verkligen en hit! Farligt goda!


    Boken ser fin ut den också...

    Trevlig torsdag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  7. Måste nog testa fortast möjligt... låter himmla gott!!

    Ha det bra du kära bloggvän // OLIVIA ♥

    SvaraRadera
  8. den boken är superhärlig! Nästan så man vill gifta sig igen! =)

    Kakorna är säkert jättegoda, men vi köper inte saker med härdfetter/fransfetter här hemma... men man kanske kan svänga ihop en chokladkaka själv, nu blev jag sugen, mums!

    SvaraRadera
  9. Ja dom där ballerinakakorna är "to die for". :) Borde komma med varningstext. Nästan omöjligt att inte äta hela förpackningen själv!! Jättegott att doppa i kaffe!

    SvaraRadera
  10. DEn boken ser lika mumsig ut som kakorna! Har smakat dem och kan bara hålla med- de är supergoda!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Hej

    Jag fick också en hel del tips av boken men framförallt härligt att bara få njuta av alla vackra bilder. Jag har faktist bestämt hur mina kort ska se ut och gjorde en storbeställning ifrån panduro häromdagen. De har ju dessutom rea nu så det blev inte så dyrt. Ett lite tips.

    Kram Karro

    SvaraRadera
  12. sitter här med ett paket...har dock inte provat i mjölk, vet inte om jag vågar ;-)


    Kram Jessica

    SvaraRadera
  13. Hade helt missat dessa kakor, vilket är mycket märkligt då jag är ett kakmonster, men får ta och köpa dem och prova.

    Var oxå sugen på att köpa denna bok fast jag inte har nå planer på att gifta mig, då den hade så många fina bilder!
    Men vem vet den kanske får följa med mig hem ändå...

    SvaraRadera
  14. Spennende med bryllup...

    Og kaninen her under har jeg ønsket meg leeeenge. Den er så fin!

    God helg!

    SvaraRadera
  15. Jag är riktigt svag för kladdkaka och ballerina och en kombination dem emellan kan ju inte bli annat än succé! =) Mysigt med bröllop!

    Kramar Emma!

    SvaraRadera
  16. Jag är riktigt svag för kladdkaka och ballerina och en kombination dem emellan kan ju inte bli annat än succé! =) Mysigt med bröllop!

    Kramar Emma!

    SvaraRadera
  17. Ja de kakorna är mums! Funkar utmärkt att doppa i varm choklad eller te också! ;-)

    Ha det gott, nu ska jag baka lite cookies ;-)

    /Emy

    forskollarare.blogspot.com
    omdittochdatt.blogspot.com

    SvaraRadera
  18. Såg precis reklam på tv för de där kakorna..lät väldigt smaskens!
    Får följa med hem från mataffären nästa gång!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  19. Hej

    Du har alldeles rätt om kakorna de är super goda.
    Vi har en utlottning av en kanna på bloggen. Lämna en kommentar om det verkar intressant så är du med i utlottningen.

    Trevlig helg
    Annika

    SvaraRadera
  20. Mums! De kakorna ser ju jättegoa ut, och jag som älskar kladdkaka kommer ju rusa till butiken imorgon :)

    Spännande med stundande bröllop, hittade hit genom en annan blogg och kommer absolut tillbaka till din fina blogg och följer din väg till fru!!

    Hoppas du får en trevlig helg

    Bella

    SvaraRadera
  21. Älskar också de där böckerna. Kan bara förskjunka i vackra bilder. Och vad gäller kakor håller jag med dig, köpekakor är en härlig variation.

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  22. Ja de är verkligen helt underbara, kakorna alltså. Misstänkt beroendeframkallande.
    Har också kikat i bröllopsinspirationsblad, supervackra bilder!
    Kram MALIN

    SvaraRadera
  23. Boken ser jättehärlig ut! Tyvärr ser också kakorna farligt ljuvliga ut...:)

    /Sally och jag

    SvaraRadera
  24. Va fina bilder da hade på senaste inlägget(som vanligt):)
    vart har du köpt kaninlampan? har sett den men glömt var!
    Kramar Tina

    SvaraRadera
  25. Hejsan Vännen! Ett nytt lite info inlägg i dolda bloggen, kika in. KRAM

    SvaraRadera
  26. Mmmmm, kakorna var jättegoda;).
    Kramis

    SvaraRadera