tisdag 21 december 2010

Mumsigt!


 Underbara Rocky Roads i sötaste loppisfyndade burkarna


Förkläde till vår husmor, dvs mig!

Tack snälla, snälla ni för kommentarerna om mina julstrumpor!

Rocky Road är helt klart farligt gott! Jag kan inte tänka mig ett godare julgodis! Dock kör jag min egna variant med Marabou mjölkchoklad då jag inte är så förtjust i mörk. Har ni mot all förmodan missat att göra detta i år så finns ju fortfarande chansen, receptet hittar ni här. Det bästa är att man kan trixa lite själv med receptet, jag älskar Dumle så det fick lite mer sådant, sedan köpte jag färdig nötmix i påse.

Gottet fick hamna i mina fina loppisfyndade burkar! Från samma runda kom även detta söta "husmors" förkläde med hem, det är ett sådant i midjemodell och känns lite sött och vårligt.

Kram M

16 kommentarer:

  1. Håller med dig! Rocky road är försvinnande gott! Jag har blandat mörk och ljus choklad för att få perfekt smak. Precis som du säger kan man ju mixa lite själv som man vill, ta mer av det man tycker är godast :) På torsdag blir det knäck-kok här sen är allt godis klart.

    kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Javisst är Leilas Rocky Roads hur goda som helst! Ska göra en laddning till tror jag. Vilka fina julstrumpor du gjort! Ha en fortsatt trevlig dag!/Anna

    SvaraRadera
  3. Åh jag byter också ut chokladen på Marabous i julgodisrecepten, dina julstrumpor är så fina!
    Ha en finfin eftermiddag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  4. Mums, jag har också gjort dom. ha en fin tisdag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Rocky road är ju bara sååå gott! Jag gör som du och har marabous mjölkchoklad i mina...Mmmm tror jag ska smyga ut i köket och ta en nu...;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Hej

    Måste göra en extra sats med dessa de försvann fort.

    God Jul

    SvaraRadera
  7. Gjorde Rocky road till mitt första adventsfika och det var verkligen ett uppskattat godis! Tänkte göra mer idag och lägga i fina burkar att ta med bort till värdinnan på julafton. Mysigt förkläde!

    Ha en skön vecka - kram Ewa

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder!! Säger bara mums!!

    Kraaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  9. Men å vad gott!

    Ja ghar varit lite oinspirerad inför denna jul. Och massa extra kcal är det inte läge för. Humpff. Har problem att komma i höstens jeans ändå! ;o)

    GOD JUL!

    Kram, Karin

    SvaraRadera
  10. Så gott! Jag brukar också köra med ljus choklad då jag inte heller gillar mörk choklad :)

    SvaraRadera
  11. Jag har ännu inte provat, men det måste jag nog allt!

    Tack för den superfina pållen som landade i min brevlåda häromdagen! Vi älskar den, och det kommer pojkarnas mormor också att göra!

    God Jul!
    /Julia, Albin och Ebbe

    SvaraRadera
  12. Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

    SvaraRadera
  13. Visst är det supergott med rocky road, jag gjorde det härom kvällen och får passa mig så jag inte går och äter upp det innan jul! ;)
    God jul!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  14. Hej M,

    Hoppas allt är bra med dig & din familj! Så fint ni har fått i huset!!! Underbar bilder & kul att läsa i kapp många inlägg :).

    Önskar dig en riktigt God Jul! ♥

    Kram Jes
    Ps! Förresten hur får du så stora bilder på bloggen? Gör man någon ändring i inställningar eller måste man byta mall? KRAM!

    SvaraRadera
  15. Mums!
    Älskar att göra julgodis och det här receptet verkar sådär flexibelt och bra som jag gillar.
    Hoppas ni får en underbar jul!

    /Thilde

    SvaraRadera
  16. Ligger rejält efter med bloggläsandet efter helgen men vill ändå passa på att önska dig och din familj ett gott slut och en gott nytt år. Jag klippte i skumtomtar i min Rocky Road i år för jag hittade inga marshmallows

    Hälsningar Birks & Kalles mamma

    SvaraRadera