onsdag 27 juli 2011

Såpbubblor


Vackert med såpbubblor!

Godmorgon vänner!

Om ni som jag har småttingar som vill hålla sig sysselsatta mest hela dagen :-) så behövs några kort i rockärmen! Vi har provat att göra egna såpbubblor och det funkade faktiskt riktigt bra! Det går finemang att återanvända gamla små behållare till detta. Mina barn har en viss förmåga att alltid välta ur sina bubblor, så detta recept funkar super. Känns dessutom mycket miljövänligare också! Vi använde citronsåpa eftersom vi alltid har det hemma, men det funkar såklart med vilken såpa som helst!

6 delar vatten
3 delar såpa
1 del sirap

Ha en skön dag!

Kram M

7 kommentarer:

  1. Vilket bra tips! Det ska jag komma ihåg! Tack!

    SvaraRadera
  2. Tack för det tipset!
    Mina barns "bubbelvatten" har också svårt att hålla sig i burken!

    Ha en fin dag!

    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Vi brukar blanda i djup plåt från ugnen så gör man stora öglor av ståltråd om man blandar i lite glycerin kan man göra jättebubblor:-) man kan även tagarn ögla runt en pinne om man ej har ståltråd. Älskar bubblor dom är så vackra. Ett till tips:-) på panduro har dom små såpbubbelrör till bröllop, jättesöta att ha till kalas hihi, ha en bra dag. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket bra tips! Jag har försökt att göra själv men aldrig fått till det. Kanske är det sirap som är hemligheten?

    SvaraRadera
  5. Hade ingen aning om att man kunde ha sirap i, har letat efter nån bra såpbubblerecept, tack ska du ha!

    SvaraRadera
  6. Jag tycker fortfarande att det är barnsligt roligt med såpbublor. Trots att jag är vuxen.... ;)

    Kram Daniela

    SvaraRadera