fredag 5 augusti 2011

Hallen


Den söta stolen är arvegods, ljushjärta Westergaard & Kovacs,
ram IKEA, ryggsäckar från Fjällräven i ministorlek.


Skänken är "lånbytt" från svärmor, bricka loppis med blandad hangjord keramik.
Ram Ylva Skarp. Spegel och matta från loppis.


Hatthyllan är hemmabyggd och skohylla från Mio.


Min fina hemstickade tröja och Theas stråhatt från HM.

Hej vänner!

Här blev det en lång paus! Just nu är vi mest utomhus, varken datorn eller TV får speciellt mycket tid vilket känns skönt! Både igår och idag har vi besökt loppisar vilket är ett sant (sommar)nöje! Jag kan aldrig få nog! Dock är jag en rätt kräsen kund, det jag köper är noga utvalt och jag vill gärna se användningsområdet framför mig innan jag slår till. Igår till exempel höll jag i ett par ljuvliga gardiner, men la tillbaka dem då jag inte visste var jag skulle ha dem. Ibland ångrar man sig efteråt men oftast funkar magkänslan bäst tycker jag.

Idag får ni se lite mer av vår hall. Båda ljushjärtanen har fått flytta dit, skänken rymmer mycket av vantar, mössor och galonisar. Vi har en garderob i lekrummet där de flesta ytterkläder och skor förvaras, så i själva hallen hänger inte så mycket vilket är skönt. I den söta tavlan ovanför barnens krokar hänger månadsbilder som byts ut varje månad.

Ha en skön helg så ses vi säkert snart igen!

Kram M

13 kommentarer:

  1. Hallen är underbart vacker!

    SvaraRadera
  2. Er hall är verkligen injudande! Så fint!

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Vilken ljus och fin hall! Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Hello,
    I just LOVE your blog, your home, everything! So beautiful! Please can you tell me, from which company is the heart candleholder in the first picture, I see it so often on the blogs, but never found it on the fair. I would love to have them in my store!!!
    Hugs, Lisa!

    SvaraRadera
  5. Så fint ni har i hallen. Till och med de små Fjällrävenryggorna passar in jättebra!

    Ha en fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Så rofylld hall. Enkelt och ljust. Riktigt välkomnande:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Så ljust och fint ni har i er hall. Kul att se andras hall-bilder då vi själv precis renoverar våran tidigare ur fula furu hall till något nytt, ljust,luftigt och vitt. Ha en mysig helg.

    SvaraRadera
  8. Vilka söta ryggor!!
    Fint med tavlor att byta bild i! ombyte förnöjer!!
    En FIN hall vill jag säga! Kram!

    SvaraRadera
  9. Kjempekoselig! Du har det så fint over søt i huset!! Elsker huset ditt!!

    SvaraRadera
  10. Så fint ni har det, ljust och härligt :)
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jätte fin och ljus hall :D gillar fjällrävens ryggsäckarna. Ska köpa en sån åt min son sen då han blivit större :D kram

    SvaraRadera
  12. Jättefint! Vi kommer att ha samma sorts golv i vårt hus som ni har. Jag snodde inspirationen här och det är så kul att se hur det ser ut. Funderar också på pärlspont i köket. Kul i alla fall med dina fina bilder och att du berättar var ni köpt grejorna :)

    SvaraRadera