måndag 27 augusti 2012

Väldoft!

I senaste numret av Lantliv fanns det ett recept på en skön sockerskrubb. Jag har använt den nu några gånger och huden blir alldeles len och väldoftande efteråt!


Receptet är enkelt: blanda 2 dl socker med 1 dl olivolja, 2 msk honung, finhacka lavendel och/eller rosmarin och blanda i, färdigt! Jag tog mycket örter för det doftar så underbart!

Prova! 
Har du något bra tips på liknande skönhetsvård med produkter som finns hemma så lämna gärna en hälsning!

Kram M

13 kommentarer:

  1. spännande med sockerskrubb det får jag prova!
    ha en härlig måndag! Kram

    SvaraRadera
  2. Stod det hur länge det håller? Känns som att det borde hålla i all evighet, eller iaf till man hunnit göra av med det.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det stod inte. Men det är nog som du säger då socker är konserverande! Kallt ska den förvaras men jag har faktiskt min ståendes i duschen och det har funkat hittills!

      Radera
  3. Nej inga tips här tyvärr, men jag tackar för ditt!

    Ha en fin vecka,
    kram Catta

    SvaraRadera
  4. Måste provas!
    Min huskur är att köra med "balsammetoden"! Inget shampoo här inte! (Och jag är heller inget lortmaja i håret såklart, för det det fungerar hur bra som helst!) Bra mot både mig och naturen!! Kram!!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset det måste provas, har ett bra tips när man känner att håret inte blir rent och fett.Tvätta det i yes diskmedel blir super bra och håller sig fräscht. Ett annat tips till fötterna skrubba dom i vanlig grumme såpa och en grön svamp, fötterna blir som barn fötter lena och sköna.
    Ha en bra dag/Theres

    SvaraRadera
  6. De skrubbreceptet läste jag oxå och är väldigt sugen på att prova det!
    Får ta och göra det en dag!
    Kramar Clara

    SvaraRadera
  7. Åh jag läste detta recept i Lantliv jag med och blev sugen på att pröva! Så fin din skrubb ser ut=)

    SvaraRadera
  8. thanks for the tip !
    I've got similar ones but with salt either for the whole body or for the face or for the foot. They work very well ! Unfortunately they are in french but if anyone is interested, I can have a try and translate them in english.
    Just send me an email axellelefevre@hotmail.com

    SvaraRadera
  9. Jag har en björkskrubb som jag inte kan vara utan till mina fötter och händer.Recepter kommer i från tv programmet Strömsö.
    1 dl färska björklöv(ska helst tas i juni,men jag har allt tagit löv senare oxå...)
    5 dl finkornigt havssalt
    2 dl olivolja
    1 msk honung
    Mixa till en grynig massa.

    Karin

    SvaraRadera
  10. Men så härligt!! Ska ta in min lavendel idag å göra dina lavendel drömmar. Sen ska jag lägga lite i garderoben och Om Det räcker så ska jag testa ditt sockerskrubb recept!!

    Ha det gott fina du!!

    SvaraRadera
  11. Vilket bra tips! Det lät ju verkligen som en härlig kur, det måste jag verkligen pröva vid tillfälle :)

    Kram Frida

    SvaraRadera
  12. Enkel handskrubb gör jag så här; kupa ena handen och häll i olivolja eller rapsolja, häll i socker i "skålen" med olja tills det mättar lite. Gnid in i händerna och massera en god stund. Skölj av med hett vatten, man blir ju lite oljig, men trä ett par bommulsvantar på händerna om man absolut måste göra något på en gång, eller gör detta innan sängdags. Funkar för mig!
    /Marit

    SvaraRadera