lördag 6 november 2010

Barnens lekrum


Albins säng som snart ska bytas ut mot en större. 
Den blå pinnstolen kommer från min farmors barndomshem.


Underbaraste adventskalendern som kommer att användes varje jul från och med nu. 
Den kommer från Maileg/Ett hus i vitt.


 Självklart fick Thea också en fin kalender! 
Barnen älskar böcker så lådan är alltid överfull.


Barnens lekrum på nedervåningen fungerar nu under bygget även som deras sovrum. Det är verkligen skönt att kunna stuva undan alla leksaker på ett ställe när det blir kväll. För även om rummet är litet så fyller det sin funktion väl. Barnen har plats för sängarna, bilmatta, leksakslådor, små stolar och leksaksspis. När sängarna får flytta ut kommer en gammal bokhylla och en gammal skolbänk att få ta plats! Jag funderar på en tapet i detta rum, förslag mottages gärna!

Kram M

19 kommentarer:

  1. Vilka fina Mailegkalendrar:) supergulligt, gillar den gamla blå stolen också! Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilka underbart fina adventskalendrar från Maileg. Så glada barnen kommer att bli när de är fulla med paket. Lyckostar!

    Skönt att få större rum sen. Bra att ha rum så man kan byta ibland när de växer.

    Kram coh trevlig lördag

    SvaraRadera
  3. Vilka fina lådor till klossar och böcker. Gamla skolbänkar är jättefina, önskar jag hade en sån.
    Ha en bra dag./ Anna-Paulina

    SvaraRadera
  4. Otroligt underbara barnrummet! Jag har själv två barn, båda pojkar. Jag får inspiration här, tack! Om du vill läsa min blogg, så berätta för mig och jag ska skicka en inbjudan att komma. Min blogg är stängd, och endast inbjudna att komma dit. Men jag skriver bara på finska ...

    Stora kramar, naana, från Finland :)

    SvaraRadera
  5. Vackraste adventskalendrarna!! Har alltid funderat på om jag skulle sy egna men dessa var ljuvliga.

    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Vilka söta paketkalendrar. Det är en hel del att pyssla med att få till paketen. Jag har precis fixat alla till min sons och dotters, pust, 48 st. Men jisses vad glada de är varje morgon de tassar upp och öppnar sina små paket...Då är det värt allt pyssel, hi, hi...

    Kram, Cecilia

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kalendrar, hittade de dock inte på "Ett hus i vitt"!
    Vet du var man kan köpa dom?

    SvaraRadera
  8. Så koselig barnerom:)
    Og kalenderne var super søte ♥
    Ha en god lørdag!

    Klem Line

    SvaraRadera
  9. Åh! Jag blev helt förälskad i pinnstolen! Hela rummet är jättefint och pinnstolen är superfin!

    SvaraRadera
  10. Hvor ser det bare fint ud med de 2 kalender fra Maileg !!! Klem Betina sommerhusstil.blogspot.com

    SvaraRadera
  11. Så mysigt barnen har det i sitt lekrum!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Dom var söta!!

    Lådorna till böcker och leksaker var också fina! Ja, hel rummet!!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  13. Väldigt charmigt rum!
    Blir så ledsen när jag läser om din hund. Själv blir jag alldeles tårögd bara vid tanken på att förlora någon av mina två. Så hemskt att de inte får leva för evigt för de är ju helt oersättliga!

    Många kramar!
    /Thilde

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Vilket fint rum! Adventskalendrarna är ju alldeles underbara! Sådana skulle jag vilja ha till mina döttrar.

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  15. Det är trevligt med adventskalendrar som är lite mer personliga. Mina två äldsta vet jag kommer att bära det som ett fint minne in i vuxenlivet. Det har varit oerhört uppskattat. Nu är det Lillfisen min som har deras. Lite roligt.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  16. Underbara adventskalendrar!!!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Härligt att kunna ha ett lekrum sen.Men de såg väldigt mysigt ut nu med jätte söt kalender, och härligt att se att man inte e ensam om ikeas bilmatta.

    kramizzar

    SvaraRadera